Gorączkowe poszukiwania nowego sponsora tytularnego trwają od dwóch tygodni, kiedy z klubu postanowiła wyjść kopalnia Bogdanka. Pieniądze przekazywane przez nią stanowiły ok. 1/3 budżetu KMŻ.
Żeby w ogóle myśleć o przystąpieniu drużyny do rozgrywek I ligi działacze lubelskiego klubu musieli zakasać rękawy i ruszyć na poszukiwania sponsora, który załatałby dziurę w budżecie.
W ostatnich dniach pojawiły się informacje, że w lubelski żużel gotowa jest wejść spółka Nałęczów Zdrój, producent wody mineralnej Cisowianka. Władze klubu unikają odpowiedzi na pytanie, czy jest to prawda.
– Rozmawiamy z różnymi firmami, z Lubelszczyzny, i z Polski – mówi Dariusz Sprawka, prezes KMŻ Lublin. – Są to jednak na tyle delikatne rozmowy, że jakikolwiek szum mógłby im zaszkodzić. Stąd nie podajemy żadnych nazw.
Wątpliwości rozwiewa sama Cisowianka. Od osoby zajmującej się marketingiem w firmie usłyszeliśmy krótko: Nie będziemy sponsorem klubu żużlowego, nie ma w ogóle takich rozmów.
Z powodu negocjacji prezes Sprawka nie pojawił się na spotkaniu działaczy klubów I i II ligi z GKSŻ. – W czasie obrad w Łodzi mieliśmy z zarządem klubu ważne rozmowy ze sponsorami. To jest teraz dla nas najważniejsze. Trudno zresztą żeby było inaczej, skoro zagrożony jest byt klubu – podkreśla szef KMŻ.
Być może sprawa sponsora, który zastąpi Bogdankę, wyjaśni się jeszcze dziś. Jeśli nie, to na pewno do końca lutego zarząd lubelskiego klubu podejmie decyzję, co robić dalej i czy w sytuacji, kiedy budżet nie zostanie dopięty warto ryzykować i wystawiać zespół do rozgrywek ligowych.
Zgodnie z terminarzem I ligi pierwszy mecz sezonu 2014 „Koziołki” mają pojechać 13 kwietnia na Łotwie z Lokomotivem Daugavpils. Inaugurację rozgrywek w Lublinie zaplanowano w lany poniedziałek, 21 kwietnia. Na Zygmuntowskie ma wówczas zawitać PGE Marma Rzeszów, spadkowicz z Enea Ekstraligi.
ŻUŻEL PONOWNIE W ITVL
Wszystko wskazuje na to, że mecze I ligi będą znów pokazywane przez Internetową Telewizję Lublin. Na ostatnim posiedzeniu klubów I i II ligi z GKSŻ w Łodzi przewodniczący komisji Piotr Szymański poinformował, że prawa telewizyjne na sezon 2014 ponownie nabyła spółka Direct Press, wydawca iTVL. Oprócz meczów I ligi w grę wchodzą transmisje z niektórych zawodów indywidualnych, m.in. brązowego kasku.
KMŻ Lublin nadal szuka sponsora
Działacze KMŻ Lublin szukają firmy, która wesprze klub po wycofaniu się ze sponsoringu Lubelskiego Węgla. Na razie bez efektów. Jeśli wkrótce nic nie drgnie to „Koziołki” nie przystąpią do rozgrywek
- 21.02.2014 18:00

Reklama












Komentarze