Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Wojewódzki Urząd Pracy

Czerwona wstęga musiała być. Nowa ulica, rondo, chodniki i autobus

Odliczanie do otwarcia nowej ulicy trochę trwało, ale w końcu po Armii Krajowej można już oficjalnie jeździć. W piątek w trasę wyruszyła też nowa linia autobusowa „L”.
Czerwona wstęga musiała być. Nowa ulica, rondo, chodniki i autobus

Autor: Ewelina Burda

Budowa blisko kilometrowego odcinka arterii miała się zakończyć w ubiegłym roku, ale przeprojektowania wymagało rondo na skrzyżowaniu z ulicą Żeromskiego. – Namówiłem pana prezydenta, by zmienić stary projekt na rondo turbinowe. W ten sposób do ronda włączyliśmy też ulicę Żeromskiego, która jak wiemy będzie wkrótce remontowana. To lepsze rozwiązanie – uważa Leszek Horeglad, prezes Przedsiębiorstwa Robót Drogowych, które odpowiadało za inwestycję.

Nowa dwupasmówka łączy dwa duże osiedla w Białej Podlaskiej: domków jednorodzinnych przy ulicy Francuskiej oraz budynków wielorodzinnych przy ulicy Podmiejskiej. Ale nie tylko, bo deweloperzy budują już bloki również przy Armii Krajowej. – Dlatego musimy odpowiadać na potrzeby mieszkańców. A z tego co wiemy, tych mieszkań będzie przybywać i wszystkie się sprzedają- zauważa prezydent Michał Litwiniuk (PO).

Przy ulicy Armii Krajowej wyłożono 2 kilometry chodników i kilometr ścieżki rowerowej. Przygotowano też 100 miejsc postojowych. A miejska spółka posadziła 82 drzewa.  Kierowcy powinni uważać nie tylko na rondzie, ale również przy wyjeździe z arterii na ulicę Francuską, wtedy muszą ustąpić pierwszeństwa.

 

- Wykonaliśmy wszystko książkowo, co do centymetra. Jestem dumny ze swojej załogi- przyznaje Horeglad. – Budujemy z najlepszych materiałów, które zamawiamy zawsze z wyprzedzeniem- dodaje prezes firmy.

W piątek po otwartej właśnie ulicy pojechała też nowa linia autobusowa „L”. – Autobus zabierze uczniów, młodzież, studentów z osiedla do placówek oświatowych w centrum. To są nasi głównie pasażerowie- zaznacza Krzysztof Trochimiuk, prezes MZK. Tą trasą jeździć będą też linie T oraz C, których rozkład specjalnie zmieniono. – To nie jest ostateczna wersja, będziemy reagować na potrzeby. Być może trzeba będzie zwiększyć liczbę kursów- nie wyklucza szef miejskiej spółki przewozowej.

Budowa kosztowała ponad 16 mln zł, z czego 13 mln zł to dofinansowanie rządowe. Nowe rondo na skrzyżowaniu z ulicą Żeromskiego nie ma jeszcze nazwy.

Powiązane galerie zdjęć:

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama