• Poszerzenie oferty edukacyjnej Zespołu Szkół Zawodowych nr 1 w Dęblinie o kierunek technik mechanik lotniczy oraz uzyskanie dla tego kierunku certyfikacji Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
• Dostosowanie zdobywanych w szkole praktycznych kwalifikacji do zmieniających się potrzeb rynku pracy, w zawodach:
- technik mechanik lotniczy
- technik mechanik
- technik informatyk
• Zmniejszenie zagrożenia przedwczesnym wykluczeniem z systemu oświaty i rynku pracy.Szkoła w Dęblinie dzięki środkom unijnym wzbogaciła wyposażenie pracowni i laboratoriów specjalistycznych oraz biblioteki w różnorodne i ciekawe pomoce dydaktyczne. Na potrzeby kształcenia zakupiono samolot typu PZL - 104 WILGA 35 A, który będzie służył jako pomoc dydaktyczna do kształcenia specjalistycznego. W porozumieniu z Wojskowymi Zakładami Lotniczymi i Wyższą Szkołą Oficerską Sił Powietrznych ta dynamicznie rozwijająca się placówka edukacyjna systematycznie podnosi jakość kształcenia oraz otwiera swoim uczniom nowe możliwości odbywania ciekawych praktyk zawodowych, a także uzyskania certyfikatu PART 66 wydawanego przez Urząd Lotnictwa Cywilnego, co z kolei zwiększa szanse absolwentów na rynku pracy i stwarza im możliwość zdobycia atrakcyjnego zatrudnienia nie tylko w Polsce, ale również na całym świecie.W najbliższych latach mechaników lotniczych zatrudnią pracodawcy nie tylko w Polsce, ale
i za granicą. W grupie instytucji zainteresowanych usługami mechaników lotniczych wymienić należy:
- lotniska cywilne i wojskowe
- zakłady projektujące i konstruujące samoloty
- zakłady produkujące samoloty oraz inne jednostki latające
- służby techniczne lotnictwa wojskowego - służby techniczne lotnictwa cywilnego.Wg raportu portalu praca.pl przeciętna pensja miesięczna mechanika lotniczego w Polsce plasuje się w przedziale od 10 000 do 25 000 złotych brutto miesięcznie. Takie zarobki są więc z pewnością bardzo atrakcyjne, jednak należy pamiętać, że wysokie dochody wiążą się z wysokimi wymaganiami pracodawców. Mechanik lotniczy jest bowiem w lotnictwie jednym z kluczowych ekspertów. Musi być kompleksowo wykształcony, ponosi bowiem odpowiedzialność za bezpieczeństwo załogi i pasażerów jednostek latających, będących pod jego opieką.Mechanik lotniczy to przede wszystkim fachowiec w serwisowaniu i kontrolowaniu stanu technicznego samolotów. Specjalizując się w wykonywaniu obsługi hangarowej statków powietrznych odpowiada m.in. za przeprowadzanie okresowych badań stanu technicznego jednostki latającej i wykonywanie prac naprawczych oraz konserwacyjnych w jej obrębie. Mechanik lotniczy obsługi liniowej odpowiada za kontrolowanie stanu technicznego jednostki tuż przed jej odlotem.Udział w działaniach w odniesieniu do poszczególnych form wsparcia zaplanowanych w projekcie mogą wziąć uczniowie, którzy są zainteresowani zwiększeniem swoich aspiracji edukacyjnych, doskonaleniem kompetencji zawodowych, oraz podniesieniem zdolności do przyszłego zatrudnienia. Zgodnie z głównymi założeniami projektu proces rekrutacji będzie niedyskryminujący ze względu na płeć, wiek, rasę, niepełnosprawność, miejsce zamieszkania czy status społeczny. Za rekrutację do Projektu odpowiada Biuro Projektu, a za kwalifikację Uczestników Projektu odpowiada Komisja Rekrutacyjna powołana przez
Kierownika Projektu.Dla kandydatów zakwalifikowanych do projektu uczestnictwo jest bezpłatne.
Wzory dokumentów do pobrania i uzupełnienia dostępne na stronie:
www.zsz1deblin.pl/dokumenty
BIURO PROJEKTU:
Zespół Szkół Zawodowych nr 1 im. gen. Franciszka Kleeberga w Dęblinie
ul. Tysiąclecia 3 (sala nr 4)
08 - 530 Dęblin
tel.:81 8830274
e-mail: [email protected]
www.zsz1deblin.pl
www.mechaniklotniczy.pl
Projekt "MECHANIK LOTNICZY - ZAWÓD Z PRZYSZŁOŚCIĄ” realizowany jest w ramach dofinansowania z programu Kapitał Ludzki "Człowiek -najlepsza inwestycja” Europejskiego Funduszu Społecznego.













Komentarze