Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

1 grudnia 2022 r.
11:24

Wojewoda częściowo unieważnia plan, nowych mieszkań może nie być

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 32 A A

Wojewoda unieważnił częściowo plan zagospodarowania terenu między ZUS a biurowcami przy ul. Wallenroda. Radni uchwalili w listopadzie, że na obszarze usług aż 70 proc. budynków mogą zająć mieszkania. Wojewoda uznał, że to wbrew przepisom.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Sprawa dotyczy prywatnej nieruchomości, na której znajduje się dzisiaj prowizoryczny płatny parking niestrzeżony. Teren jest przeznaczony pod zabudowę od 2002 r., gdy Rada Miasta uchwaliła plan zagospodarowania wyznaczający tutaj obszar „koncentracji funkcji usługowych z wykluczeniem obiektów supermarketów”.

Plan z 2002 r. dopuszczał uzupełnienie funkcji usługowych mieszkaniami, o ile zajmą nie więcej niż 30 proc. powierzchni użytkowej budynku. O zmianę tego ograniczenia prosił przedsiębiorca Jerzy Marek Sagan, starając się o to, żeby mieszkania mogły zajmować nawet 70 proc. powierzchni użytkowej.

Ratusz poszedł Saganowi na rękę i przygotował projekt nowego planu zagospodarowania terenu. 17 listopada Rada Miasta zatwierdziła dokument, wbrew protestom dochodzącym z Rady Dzielnicy Rury, której członkowie obawiali się, że powstanie nowej zabudowy spowoduje, że wąskie osiedlowe uliczki będą zastawione samochodami.

Nowy plan, zgodnie z propozycją dewelopera, mówił o tym, że nawet 70 proc. powierzchni użytkowej nowej zabudowy mogą zająć mieszkania. I właśnie to zakwestionował wojewoda, wydając rozstrzygnięcie nadzorcze stwierdzające częściową nieważność uchwały Rady Miasta.

Wojewoda zauważył, że plan zagospodarowania terenu musi być zgodny z obowiązującym studium przestrzennym. Jego zdaniem zabrakło takiej zgodności.

Na czym miał polegać błąd?

Studium wyznacza w tym miejscu tereny zabudowy usługowej. Uchwalony w listopadzie plan zagospodarowania również mówi o tym, że jest to obszar usług. Wojewoda przyznaje, że w tej kwestii plan jest spójny ze studium, ale zgoda na to, żeby 70 proc. budynków zajęły mieszkania „powoduje, iż jest to spójność pozorna”.

– Lokalizacja funkcji zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej o powierzchni maksymalnej do 70 proc. powierzchni użytkowej powoduje, iż funkcja podstawowa terenu – usługi – nie będzie przeznaczeniem podstawowym, które powinno przeważać na danym terenie – stwierdza w swym rozstrzygnięciu nadzorczym wojewoda Lech Sprawka.

Rozstrzygnięcie wojewody nie jest jeszcze prawomocne i może być zaskarżone przez Radę Miasta do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie.

– Rozmawiałem z kilkoma radnymi, jednomyślności nie ma – mówi przewodniczący rady Jarosław Pakuła. Dodaje, że w pierwszej kolejności powinni się w tej sprawie wypowiedzieć prawnicy prezydenta.

Co na to Ratusz?

– Obecnie trwają analizy prawne i planistyczne przedmiotowego rozstrzygnięcia nadzorczego. Na dzień dzisiejszy analizy te nie zostały jeszcze zakończone – tłumaczy Anna Czerwonka z biura prasowego Ratusza. Na złożenie odwołania miasto ma 30 dni. Najbliższe posiedzenie Rady Miasta jest wyznaczone na 15 grudnia.

Wojewoda nie uchylił pozostałych zapisów uchwały, również tego, który określa maksymalną dozwoloną wysokość nowej zabudowy (55 m od ul. Zana, 25 m w głębi terenu). Okrojony w ten sposób plan nadal umożliwia wybudowanie akademika z lokalami na sprzedaż, nieróżniącymi się funkcjonalnie od mieszkań.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku
e-Wydanie

Komentarze 32

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
___K___ / 2 grudnia 2022 r. o 07:46
sra_K_a, vel wazeliner_sluz, twoja misja usprawiedliwiania budowy autostrad śródmiejskich i degradacji historycznych ulic/alei byłego Koziego Grodu (obecnie Dewelo-Detroit nad Bystrzycą) w ścieki komunikacyjne naraża twoją personę na śmieszność, bo już nawet fani betonowania z SSC zorientowali się, co temu nieszczęsnemu miastu zgotował prowincjonalny, świeżo oderwany od wypasania KÓz P0d Krasnymstawem, plujący na tradycje Koziego Grodu technokrata z jego wizjami urbanizacji rodem z lat 70-tych ub. wieku.
Próbowałeś leczyć te swoje fobie? Może się jeszcze coś da zrobić? Bo ten twój niby-kwiecisty słowotok tak się ma do rzeczywistości, jak PiS do inteligencji.
Próbowałeś leczyć te swoje fobie? Może się jeszcze coś da zrobić? Bo ten twój niby-kwiecisty słowotok tak się ma do rzeczywistości, jak PiS do inteligencji. rozwiń
Avatar
Klu / 1 grudnia 2022 r. o 22:36
sra_K_a, vel wazeliner_sluz, twoja misja usprawiedliwiania budowy autostrad śródmiejskich i degradacji historycznych ulic/alei byłego Koziego Grodu (obecnie Dewelo-Detroit nad Bystrzycą) w ścieki komunikacyjne naraża twoją personę na śmieszność, bo już nawet fani betonowania z SSC zorientowali się, co temu nieszczęsnemu miastu zgotował prowincjonalny, świeżo oderwany od wypasania KÓz P0d Krasnymstawem, plujący na tradycje Koziego Grodu technokrata z jego wizjami urbanizacji rodem z lat 70-tych ub. wieku.
 Ty się lepiej pochwal płatny trollu czemu tak szybko cię zbanowali na forum SSC. Ciemny lud z moderacji nie kupował twojej topornej pisowskiej trollerki?
 Ty się lepiej pochwal płatny trollu czemu tak szybko cię zbanowali na forum SSC. Ciemny lud z moderacji nie kupował twojej topornej pisowskiej trollerki? rozwiń
Avatar
Gutek / 1 grudnia 2022 r. o 20:14
Idiota monisia szaleje i z różnych kont głupoty wypisuje.
Avatar
BillyShite / 1 grudnia 2022 r. o 19:14
sra_K_a, vel wazeliner_sluz, twoja misja usprawiedliwiania budowy autostrad śródmiejskich i degradacji historycznych ulic/alei byłego Koziego Grodu (obecnie Dewelo-Detroit nad Bystrzycą) w ścieki komunikacyjne naraża twoją personę na śmieszność, bo już nawet fani betonowania z SSC zorientowali się, co temu nieszczęsnemu miastu zgotował prowincjonalny, świeżo oderwany od wypasania KÓz P0d Krasnymstawem, plujący na tradycje Koziego Grodu technokrata z jego wizjami urbanizacji rodem z lat 70-tych ub. wieku.
Avatar
smerfik1989 / 1 grudnia 2022 r. o 18:56
To że samochody są tanie i ich utrzymanie również to jedno. Ale drugie to to że władze miasta od lat wywalają lekką ręką miliony po to, żeby autem dało się przejechać z jednego końca miasta na drugi w kilkanaście minut. Tak jak obecnie przygotowywana bizantyjska autostrada śródmiejska- trasa zielona. W taki sposób uprzywilejowuje się na każdym kroku komunikację indywidualną, jednocześnie coraz bardziej rozrzedza komunikację zbiorową. I potem trudno się ludziom dziwić że kupują jeszcze więcej aut, skoro mają coraz większe ułatwienia i przywileje, często kosztem właśnie pieszych i komunikacji zbiorowej.
Możesz wymienić te rzekome przywileje dla kierowców?
Przede wszystkim zabieranie przestrzeni pieszym i dawanie jej kierowcom. Lipową przebudowano tak, że zwężono chodniki i zrobiono dodatkowe pasy do skrętu w prawo albo lewo. Cała infrastruktura drogowa w Lublinie jest robiona pod samochody.
Czyli sugerujesz, że szersze chodniki i zakorkowana Lipowa byłyby lepsze? Setki samochodów emitujących w tym samym czasie ogromne ilości spalin faktycznie byłyby korzystne dla pieszych, nie ma co... Z kim ty się na głowy zamieniłeś? Teraz ruch na Lipowej jest bardziej płynny, dzięki czemu samochody emitują tam mniej spalin. A piesi jakoś na tych lekko zwężonych chodnikach mieszczą i nie słychać, żeby się się ktoś tam musiał przeciskać przez tłum. Poza tym zmiana organizacji ruchu nie jest przywilejem.
 To co piszą te trolle można podsumować jednym słowem - FARMAZON. Farmazon goni farmazon, czytać tych bzdur się nie da. Każdy ich post to żałosna próba krytykowania Żuka za dosłownie wszystko.
 To co piszą te trolle można podsumować jednym słowem - FARMAZON. Farmazon goni farmazon, czytać tych bzdur się nie da. Każdy ich post to żałosna próba krytykowania Żuka za dosłownie wszystko. rozwiń
Avatar
___K___ / 1 grudnia 2022 r. o 16:56
To że samochody są tanie i ich utrzymanie również to jedno. Ale drugie to to że władze miasta od lat wywalają lekką ręką miliony po to, żeby autem dało się przejechać z jednego końca miasta na drugi w kilkanaście minut. Tak jak obecnie przygotowywana bizantyjska autostrada śródmiejska- trasa zielona. W taki sposób uprzywilejowuje się na każdym kroku komunikację indywidualną, jednocześnie coraz bardziej rozrzedza komunikację zbiorową. I potem trudno się ludziom dziwić że kupują jeszcze więcej aut, skoro mają coraz większe ułatwienia i przywileje, często kosztem właśnie pieszych i komunikacji zbiorowej.
Możesz wymienić te rzekome przywileje dla kierowców?
Przede wszystkim zabieranie przestrzeni pieszym i dawanie jej kierowcom. Lipową przebudowano tak, że zwężono chodniki i zrobiono dodatkowe pasy do skrętu w prawo albo lewo. Cała infrastruktura drogowa w Lublinie jest robiona pod samochody.
Czyli sugerujesz, że szersze chodniki i zakorkowana Lipowa byłyby lepsze? Setki samochodów emitujących w tym samym czasie ogromne ilości spalin faktycznie byłyby korzystne dla pieszych, nie ma co... Z kim ty się na głowy zamieniłeś? Teraz ruch na Lipowej jest bardziej płynny, dzięki czemu samochody emitują tam mniej spalin. A piesi jakoś na tych lekko zwężonych chodnikach mieszczą i nie słychać, żeby się się ktoś tam musiał przeciskać przez tłum. Poza tym zmiana organizacji ruchu nie jest przywilejem.
Czyli sugerujesz, że szersze chodniki i zakorkowana Lipowa byłyby lepsze? Setki samochodów emitujących w tym samym czasie ogromne ilości spalin faktycznie byłyby korzystne dla pieszych, nie ma co... Z kim ty się na głowy zamieniłeś? Teraz ruch na Lipowej jest bardziej płynny, dzięki czemu samochody emitują tam mniej spalin. A piesi jakoś na tych lekko zwężonych chodnikach mieszczą i nie słychać, żeby się się ktoś tam musiał przeciskać przez tłum. Poza tym zmiana organizacji ruchu nie jest przywilejem. rozwiń
Avatar
sok_z_deweloburaka / 1 grudnia 2022 r. o 15:52
Pierwszy raz Wojewoda wziął pod uwagę dobro mieszkańców, nie tylko LSMu, ale i przyszłych mieszkańców planowanych "apartamentowców"pozbawionych minmum terenów zielonych. Dalej możliwy jest przekręt na akademiki, co byłoby również nieszczęściem dzielnicy.
 Nie daj się nabrać na puste gesty fumfla dewelo-sułtana, który dzierży parasol nad poczynaniami dewelo-bandy. "Akademiki" z funkcją bloku mieszkalnego są bardziej "ekonomiczne" z uwagi na niższe wymagania względem miejsc parkingowych i % terenu biologicznie czynnego, zwłaszcza że wszystkie służby (US, PINB, wydział podatków rathausu) systemowo ignorują tego rodzaju przewał.
 Nie daj się nabrać na puste gesty fumfla dewelo-sułtana, który dzierży parasol nad poczynaniami dewelo-bandy. "Akademiki" z funkcją bloku mieszkalnego są bardziej "ekonomiczne" z uwagi na niższe wymagania względem miejsc parkingowych i % terenu biologicznie czynnego, zwłaszcza że wszystkie służby (US, PINB, wydział podatków rathausu) systemowo ignorują tego rodzaju przewał. rozwiń
Avatar
sok_z_deweloburaka / 1 grudnia 2022 r. o 15:45
Rundka obstawiania otwarta, to jak będzie, własciciel zdecyduje się na budowę akademików zamiast mieszkań, czy da za wygraną i sprzeda działkę firmie chcącej zbudować jednak biurowiec?
 W Dziadogrodzie nikt już nie kupi gruntu pod biurowiec, a przynajmniej nie, jeśli nie dostanie gwarancji 10-letniego wynajmu od Ubogacacza. Mania na biurowce skończyła się 5 lat temu. Teraz to samo zresztą czeka "akademiki", poza może tymi w centrum budowanymi pod Ludzi z Wypchanymi Portfelami.
Avatar
sok_z_deweloburaka / 1 grudnia 2022 r. o 15:44
Kluczowe jest ostatnie zdanie - ten sprzeciw jest P0zorowany. Jedyną nadzieją dla "plebsu" z lsm jest pogłębienie się załamania sprzedaży kurników - może cfaniak wstrzyma budowę, jeśli pazerność mu nie zaćmiła umysłu. Lokalizacja kurników pośrodku tego mordoru może zniechęcić nawet tych leszczy, którzy jeszcze się nie zorientowali, że z balona uchodzi powietrze.
Avatar
ratuszowa_sciema / 1 grudnia 2022 r. o 14:39
Przygnębiające, jak wygląd miasta i urbanistyka stają się zakładnikami rozbuchanej do granic możliwości motoryzacji indywidualnej,a głównym problemem przy projektowaniu zabudowy staje się: gdzie ludzie będą graty stawiać. No ale takie są skutki wygaszania komunikacji miejskiej, pobłażliwości dla parkowania gdzie popadnie, braku inwestycji np. w komunikację tramwajową itd...
Skutek dorwania się do władzy człenia, którego myślenie zatrzymało się w latach 70/80-tych ub. wieku, kiedy dzięki ostremu lobbingowi koncernów paliwowych indywidualny transport stał symbolem "wolności". Czym sK0rupka nasiąknie ...
Ty jednak jesteś idiotą. To nie żaden lobbing koncernów paliwowych, tylko chęć posiadania własnych czterech kółek, co w czasach socjalizmu było niemal nie do pomyslenia. Kiedy czasy się zmieniły, to ludzie zaczęli kupować samochody, stali się bardizej mobilni od swoich rodziców, a własność prywatna już nie miała ograniczeń. Guzik wiesz, a się wymądrzasz.
To wynika częściowo z lobbingu koncernów motoryzacyjnych i paliwowych, a cześciowo (czy raczej w większości) z beznadziejnej komunikacji miejskiej w Lublinie. Większość mieszkańców Lublina po prostu jest zmuszona do jazdy samochodami.
Jedź kiedyś do Warszawy - miasto ma naprawdę niezłą komunikację publiczną, a i tak jest zatłoczone prywatnymi samochodami. Nie chcesz samochodów - wyprowadź się do Korei Północnej.
Bywam w Warszawie systematycznie. Samochodów rzeczywiście jest dużo, ale można śmiagać metrem albo tramwajami i jest też sensowna sieć buspasów - w przeciwieńswie do Lublina.
Ty juz sam nie wiesz, z czego robisz zarzut. Czepiasz się w Lublinie wszystkiego, a to samo w Warszawie ci nie przeszkadza.
 Bo w Warszawie jest sensowna komunikacja miejska, a w Lublinie nie. W Warszawie jest wybór, a w Lublinie nie.
 Bo w Warszawie jest sensowna komunikacja miejska, a w Lublinie nie. W Warszawie jest wybór, a w Lublinie nie. rozwiń
Avatar
___K___ / 2 grudnia 2022 r. o 07:46
sra_K_a, vel wazeliner_sluz, twoja misja usprawiedliwiania budowy autostrad śródmiejskich i degradacji historycznych ulic/alei byłego Koziego Grodu (obecnie Dewelo-Detroit nad Bystrzycą) w ścieki komunikacyjne naraża twoją personę na śmieszność, bo już nawet fani betonowania z SSC zorientowali się, co temu nieszczęsnemu miastu zgotował prowincjonalny, świeżo oderwany od wypasania KÓz P0d Krasnymstawem, plujący na tradycje Koziego Grodu technokrata z jego wizjami urbanizacji rodem z lat 70-tych ub. wieku.
Próbowałeś leczyć te swoje fobie? Może się jeszcze coś da zrobić? Bo ten twój niby-kwiecisty słowotok tak się ma do rzeczywistości, jak PiS do inteligencji.
Próbowałeś leczyć te swoje fobie? Może się jeszcze coś da zrobić? Bo ten twój niby-kwiecisty słowotok tak się ma do rzeczywistości, jak PiS do inteligencji. rozwiń
Avatar
Klu / 1 grudnia 2022 r. o 22:36
sra_K_a, vel wazeliner_sluz, twoja misja usprawiedliwiania budowy autostrad śródmiejskich i degradacji historycznych ulic/alei byłego Koziego Grodu (obecnie Dewelo-Detroit nad Bystrzycą) w ścieki komunikacyjne naraża twoją personę na śmieszność, bo już nawet fani betonowania z SSC zorientowali się, co temu nieszczęsnemu miastu zgotował prowincjonalny, świeżo oderwany od wypasania KÓz P0d Krasnymstawem, plujący na tradycje Koziego Grodu technokrata z jego wizjami urbanizacji rodem z lat 70-tych ub. wieku.
 Ty się lepiej pochwal płatny trollu czemu tak szybko cię zbanowali na forum SSC. Ciemny lud z moderacji nie kupował twojej topornej pisowskiej trollerki?
 Ty się lepiej pochwal płatny trollu czemu tak szybko cię zbanowali na forum SSC. Ciemny lud z moderacji nie kupował twojej topornej pisowskiej trollerki? rozwiń
Avatar
Gutek / 1 grudnia 2022 r. o 20:14
Idiota monisia szaleje i z różnych kont głupoty wypisuje.
Avatar
BillyShite / 1 grudnia 2022 r. o 19:14
sra_K_a, vel wazeliner_sluz, twoja misja usprawiedliwiania budowy autostrad śródmiejskich i degradacji historycznych ulic/alei byłego Koziego Grodu (obecnie Dewelo-Detroit nad Bystrzycą) w ścieki komunikacyjne naraża twoją personę na śmieszność, bo już nawet fani betonowania z SSC zorientowali się, co temu nieszczęsnemu miastu zgotował prowincjonalny, świeżo oderwany od wypasania KÓz P0d Krasnymstawem, plujący na tradycje Koziego Grodu technokrata z jego wizjami urbanizacji rodem z lat 70-tych ub. wieku.
Avatar
smerfik1989 / 1 grudnia 2022 r. o 18:56
To że samochody są tanie i ich utrzymanie również to jedno. Ale drugie to to że władze miasta od lat wywalają lekką ręką miliony po to, żeby autem dało się przejechać z jednego końca miasta na drugi w kilkanaście minut. Tak jak obecnie przygotowywana bizantyjska autostrada śródmiejska- trasa zielona. W taki sposób uprzywilejowuje się na każdym kroku komunikację indywidualną, jednocześnie coraz bardziej rozrzedza komunikację zbiorową. I potem trudno się ludziom dziwić że kupują jeszcze więcej aut, skoro mają coraz większe ułatwienia i przywileje, często kosztem właśnie pieszych i komunikacji zbiorowej.
Możesz wymienić te rzekome przywileje dla kierowców?
Przede wszystkim zabieranie przestrzeni pieszym i dawanie jej kierowcom. Lipową przebudowano tak, że zwężono chodniki i zrobiono dodatkowe pasy do skrętu w prawo albo lewo. Cała infrastruktura drogowa w Lublinie jest robiona pod samochody.
Czyli sugerujesz, że szersze chodniki i zakorkowana Lipowa byłyby lepsze? Setki samochodów emitujących w tym samym czasie ogromne ilości spalin faktycznie byłyby korzystne dla pieszych, nie ma co... Z kim ty się na głowy zamieniłeś? Teraz ruch na Lipowej jest bardziej płynny, dzięki czemu samochody emitują tam mniej spalin. A piesi jakoś na tych lekko zwężonych chodnikach mieszczą i nie słychać, żeby się się ktoś tam musiał przeciskać przez tłum. Poza tym zmiana organizacji ruchu nie jest przywilejem.
 To co piszą te trolle można podsumować jednym słowem - FARMAZON. Farmazon goni farmazon, czytać tych bzdur się nie da. Każdy ich post to żałosna próba krytykowania Żuka za dosłownie wszystko.
 To co piszą te trolle można podsumować jednym słowem - FARMAZON. Farmazon goni farmazon, czytać tych bzdur się nie da. Każdy ich post to żałosna próba krytykowania Żuka za dosłownie wszystko. rozwiń
Avatar
___K___ / 1 grudnia 2022 r. o 16:56
To że samochody są tanie i ich utrzymanie również to jedno. Ale drugie to to że władze miasta od lat wywalają lekką ręką miliony po to, żeby autem dało się przejechać z jednego końca miasta na drugi w kilkanaście minut. Tak jak obecnie przygotowywana bizantyjska autostrada śródmiejska- trasa zielona. W taki sposób uprzywilejowuje się na każdym kroku komunikację indywidualną, jednocześnie coraz bardziej rozrzedza komunikację zbiorową. I potem trudno się ludziom dziwić że kupują jeszcze więcej aut, skoro mają coraz większe ułatwienia i przywileje, często kosztem właśnie pieszych i komunikacji zbiorowej.
Możesz wymienić te rzekome przywileje dla kierowców?
Przede wszystkim zabieranie przestrzeni pieszym i dawanie jej kierowcom. Lipową przebudowano tak, że zwężono chodniki i zrobiono dodatkowe pasy do skrętu w prawo albo lewo. Cała infrastruktura drogowa w Lublinie jest robiona pod samochody.
Czyli sugerujesz, że szersze chodniki i zakorkowana Lipowa byłyby lepsze? Setki samochodów emitujących w tym samym czasie ogromne ilości spalin faktycznie byłyby korzystne dla pieszych, nie ma co... Z kim ty się na głowy zamieniłeś? Teraz ruch na Lipowej jest bardziej płynny, dzięki czemu samochody emitują tam mniej spalin. A piesi jakoś na tych lekko zwężonych chodnikach mieszczą i nie słychać, żeby się się ktoś tam musiał przeciskać przez tłum. Poza tym zmiana organizacji ruchu nie jest przywilejem.
Czyli sugerujesz, że szersze chodniki i zakorkowana Lipowa byłyby lepsze? Setki samochodów emitujących w tym samym czasie ogromne ilości spalin faktycznie byłyby korzystne dla pieszych, nie ma co... Z kim ty się na głowy zamieniłeś? Teraz ruch na Lipowej jest bardziej płynny, dzięki czemu samochody emitują tam mniej spalin. A piesi jakoś na tych lekko zwężonych chodnikach mieszczą i nie słychać, żeby się się ktoś tam musiał przeciskać przez tłum. Poza tym zmiana organizacji ruchu nie jest przywilejem. rozwiń
Avatar
sok_z_deweloburaka / 1 grudnia 2022 r. o 15:52
Pierwszy raz Wojewoda wziął pod uwagę dobro mieszkańców, nie tylko LSMu, ale i przyszłych mieszkańców planowanych "apartamentowców"pozbawionych minmum terenów zielonych. Dalej możliwy jest przekręt na akademiki, co byłoby również nieszczęściem dzielnicy.
 Nie daj się nabrać na puste gesty fumfla dewelo-sułtana, który dzierży parasol nad poczynaniami dewelo-bandy. "Akademiki" z funkcją bloku mieszkalnego są bardziej "ekonomiczne" z uwagi na niższe wymagania względem miejsc parkingowych i % terenu biologicznie czynnego, zwłaszcza że wszystkie służby (US, PINB, wydział podatków rathausu) systemowo ignorują tego rodzaju przewał.
 Nie daj się nabrać na puste gesty fumfla dewelo-sułtana, który dzierży parasol nad poczynaniami dewelo-bandy. "Akademiki" z funkcją bloku mieszkalnego są bardziej "ekonomiczne" z uwagi na niższe wymagania względem miejsc parkingowych i % terenu biologicznie czynnego, zwłaszcza że wszystkie służby (US, PINB, wydział podatków rathausu) systemowo ignorują tego rodzaju przewał. rozwiń
Avatar
sok_z_deweloburaka / 1 grudnia 2022 r. o 15:45
Rundka obstawiania otwarta, to jak będzie, własciciel zdecyduje się na budowę akademików zamiast mieszkań, czy da za wygraną i sprzeda działkę firmie chcącej zbudować jednak biurowiec?
 W Dziadogrodzie nikt już nie kupi gruntu pod biurowiec, a przynajmniej nie, jeśli nie dostanie gwarancji 10-letniego wynajmu od Ubogacacza. Mania na biurowce skończyła się 5 lat temu. Teraz to samo zresztą czeka "akademiki", poza może tymi w centrum budowanymi pod Ludzi z Wypchanymi Portfelami.
Avatar
sok_z_deweloburaka / 1 grudnia 2022 r. o 15:44
Kluczowe jest ostatnie zdanie - ten sprzeciw jest P0zorowany. Jedyną nadzieją dla "plebsu" z lsm jest pogłębienie się załamania sprzedaży kurników - może cfaniak wstrzyma budowę, jeśli pazerność mu nie zaćmiła umysłu. Lokalizacja kurników pośrodku tego mordoru może zniechęcić nawet tych leszczy, którzy jeszcze się nie zorientowali, że z balona uchodzi powietrze.
Avatar
ratuszowa_sciema / 1 grudnia 2022 r. o 14:39
Przygnębiające, jak wygląd miasta i urbanistyka stają się zakładnikami rozbuchanej do granic możliwości motoryzacji indywidualnej,a głównym problemem przy projektowaniu zabudowy staje się: gdzie ludzie będą graty stawiać. No ale takie są skutki wygaszania komunikacji miejskiej, pobłażliwości dla parkowania gdzie popadnie, braku inwestycji np. w komunikację tramwajową itd...
Skutek dorwania się do władzy człenia, którego myślenie zatrzymało się w latach 70/80-tych ub. wieku, kiedy dzięki ostremu lobbingowi koncernów paliwowych indywidualny transport stał symbolem "wolności". Czym sK0rupka nasiąknie ...
Ty jednak jesteś idiotą. To nie żaden lobbing koncernów paliwowych, tylko chęć posiadania własnych czterech kółek, co w czasach socjalizmu było niemal nie do pomyslenia. Kiedy czasy się zmieniły, to ludzie zaczęli kupować samochody, stali się bardizej mobilni od swoich rodziców, a własność prywatna już nie miała ograniczeń. Guzik wiesz, a się wymądrzasz.
To wynika częściowo z lobbingu koncernów motoryzacyjnych i paliwowych, a cześciowo (czy raczej w większości) z beznadziejnej komunikacji miejskiej w Lublinie. Większość mieszkańców Lublina po prostu jest zmuszona do jazdy samochodami.
Jedź kiedyś do Warszawy - miasto ma naprawdę niezłą komunikację publiczną, a i tak jest zatłoczone prywatnymi samochodami. Nie chcesz samochodów - wyprowadź się do Korei Północnej.
Bywam w Warszawie systematycznie. Samochodów rzeczywiście jest dużo, ale można śmiagać metrem albo tramwajami i jest też sensowna sieć buspasów - w przeciwieńswie do Lublina.
Ty juz sam nie wiesz, z czego robisz zarzut. Czepiasz się w Lublinie wszystkiego, a to samo w Warszawie ci nie przeszkadza.
 Bo w Warszawie jest sensowna komunikacja miejska, a w Lublinie nie. W Warszawie jest wybór, a w Lublinie nie.
 Bo w Warszawie jest sensowna komunikacja miejska, a w Lublinie nie. W Warszawie jest wybór, a w Lublinie nie. rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 32

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Miejska spółka poszła drogą lex deweloper. Radni stają twardo przeciw nowym blokom

Miejska spółka poszła drogą lex deweloper. Radni stają twardo przeciw nowym blokom

Towarzystwo Budownictwa Społecznego nie dostało zgody Rady Miasta Zamość na to, by przy ul. Wyszyńskiego zbudować dwa pięciokondygnacyjne bloki z podziemnymi garażami.

Górnik Zabrze – Azoty Puławy 26:30. Witamy w ćwierćfinale PGNiG Pucharu Polski

Górnik Zabrze – Azoty Puławy 26:30. Witamy w ćwierćfinale PGNiG Pucharu Polski

Udane wejście w nowy rok zanotowali piłkarze ręczni Azotów. We wtorek wywalczyli awans do ćwierćfinału PGNiG Pucharu Polski. A wcale nie było o to łatwo, bo drużyna Roberta Lisa musiała zagrać w Zabrzu z tamtejszym Górnikiem. Tak, jak w lidze znalazła jednak sposób na rywala i wygrała 30:26.

Tauron Puchar Polski: Arka Chełm robiła co mogła, ale dalej gra Jastrzębski Węgiel

Tauron Puchar Polski: Arka Chełm robiła co mogła, ale dalej gra Jastrzębski Węgiel

Świetny mecz w Chełmie. Tamtejsza CHKS Arka napsuła mnóstwo krwi faworytowi z PlusLigi. Około 1,5 tysiąca kibiców oglądało bardzo wyrównane zawody, ale spotkanie ćwierćfinałowe zakończyło się tak, jak wszyscy się spodziewali – wygraną Jastrzębskiego Węgla 3:0.

Ktoś się nie bał i... Radny gminy nadal bez swojego poroża

Ktoś się nie bał i... Radny gminy nadal bez swojego poroża

Wciąż nie udało się odnaleźć myśliwskich trofeów, które zaginęły podczas dożynek powiatowych. Apel Gminnego Ośrodka Kultury nie pomógł.

Polski Cukier AZS UMCS Lublin kontra Casademont Saragossa, czyli jedno z najważniejszych starć w tym sezonie

Polski Cukier AZS UMCS Lublin kontra Casademont Saragossa, czyli jedno z najważniejszych starć w tym sezonie

W środę Polski Cukier AZS UMCS Lublin rozegra jedno z najważniejszych spotkań w tym sezonie – zmierzy się z Casademont Saragossa. Wicemistrzynie Polski po meczu rozegranym w hali MOSiR im. Zdzisława Niedzieli mają trzypunktową zaliczkę. Stawką jest awans do ćwierćfinału

Setki rąk do pracy. Mieszkańcy Hrubieszowa sami przeprowadzili swoją bibliotekę. Zdjęcia
zdjęcia
galeria

Setki rąk do pracy. Mieszkańcy Hrubieszowa sami przeprowadzili swoją bibliotekę. Zdjęcia

„Podaj książkę, podaj książkę. Niech przechodzi z rąk do rąk. Niechaj biegnie, by odnaleźć nowy dom” – pod takim hasłem i ze śpiewem na ustach mali, więksi i całkiem duzi mieszkańcy Hrubieszowa przeprowadzali we wtorek swoją bibliotekę ze starej do zupełnie nowej, większej siedziby.

Sportowiec 2022 roku: Koszulka Roberta Lewandowskiego znalazła właściciela, inne aukcje trwają

Sportowiec 2022 roku: Koszulka Roberta Lewandowskiego znalazła właściciela, inne aukcje trwają

Już po raz 19 wybieramy najlepszego sportowca roku. Tym razem nasz plebiscyt jest jednak wyjątkowy, bo przy okazji zapraszamy do licytacji ciekawych pamiątek. A pieniądze, które uda się w ten sposób zebrać zostaną przekazane na cele charytatywne.

Górnik Łęczna na ostatniej prostej przed startem Fortuna I Ligi

Górnik Łęczna na ostatniej prostej przed startem Fortuna I Ligi

Piłkarze Górnika Łęczna wrócili z obozu w Opalenicy i powoli zaczynają myśleć o pierwszym meczu rundy rewanżowej. Zanim jednak zagrają o punkty w lidze czekają ich jeszcze dwie gry kontrolne

Puławy. Chętnych na siłownię w hali nadal brak. Tak miasto traci pieniądze

Puławy. Chętnych na siłownię w hali nadal brak. Tak miasto traci pieniądze

Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Puławach od dwóch lat bezskutecznie próbuje znaleźć najemcę dla 556-metrowego lokalu w nowej hali sportowej przy Lubelskiej. Niewykorzystywana przestrzeń nie zarabia i generuje koszty.

 Biała Podlaska: Tyszkiewicz i Bury o samorządzie. Może być bezpartyjny?

Biała Podlaska: Tyszkiewicz i Bury o samorządzie. Może być bezpartyjny?

Czy samorząd może być bezpartyjny? To pytanie z pewnością padnie w poniedziałek podczas spotkania otwartego z senatorami Jackiem Burym (Polska 2050) i Wadimem Tyszkiewiczem (niezależny).

"Beksiński w Lublinie". Wiemy, ile osób obejrzało wystawę w CSK
galeria

"Beksiński w Lublinie". Wiemy, ile osób obejrzało wystawę w CSK

Prace Zdzisława Beksińskiego, w Centrum Spotkania Kultur, można było oglądać przez niespełna trzy miesiące, od 9 listopada do 29 stycznia.

Sukces KS Lublin na mistrzostwach Polski w Zawierciu

Sukces KS Lublin na mistrzostwach Polski w Zawierciu

KS Lublin najlepszą drużyną XXXII Mistrzostw Polski Oldbojów w Piłce Halowej. W wielkim finale lubelska ekipa pokonała Pogoń Szczecin, a najlepszym piłkarzem imprezy został uznany Grzegorz Bonin

O książce "Ostateczne rozwiązania. Ludobójcy i ich dzieło" w Bramie Grodzkiej
7 lutego 2023, 18:00

O książce "Ostateczne rozwiązania. Ludobójcy i ich dzieło" w Bramie Grodzkiej

We wtorek, 7 lutego o godz. 18 w siedzibie Bramy Grodzkiej - Teatru NN (ul. Grodzka 21) odbędzie się spotkanie wokół książki Konstantego Geberta "Ostateczne rozwiązania. Ludobójcy i ich dzieło".

Burmistrz chce nad zalewem Zimna Woda hotelu ze SPA. Radni wolą domki letniskowe

Burmistrz chce nad zalewem Zimna Woda hotelu ze SPA. Radni wolą domki letniskowe

Latem 2021 roku w Łukowie otwarto zmodernizowany zalew Zimna Woda. Urzędnicy uważają, że brakuje tam bazy hotelowej. Jednak taki plan nie dojdzie do skutku.

Lublin będzie gospodarzem finałowych zmagań Lotto 3x3 Liga

Lublin będzie gospodarzem finałowych zmagań Lotto 3x3 Liga

Impreza odbędzie się 25 lutego w hali MOSiR im. Zdzisława Niedzieli. Wystąpi w niej 8 drużyn, które zdobyły kwalifikacje w dwóch turniejach eliminacyjnych

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Komunikaty