Reklama
Golf GTI. Ostry i wyjątkowy szybki
Między debiutem pierwszej,a zakończeniem produkcji piątej generacji nabywców znalazło ponad 1,7 miliona GTI. Na Paryskim Salonie Samochodowym zaprezentowana została jego szósta odsłona.
- 17.11.2008 17:06
Zawieszenie z nową, elektroniczną blokadą poprzeczną (XDS) całkowicie na nowo definiuje kwestię pokonywania zakrętów i trakcję. Rozwijający prędkość 240 km/h GTI z silnikiem z turbodoładowaniem o mocy 210 KM sprawia jeszcze więcej przyjemności z jazdy, niż jego poprzednicy, a zużywa przy tym średnio tylko 7,5 litra paliwa.
Wiosną 2009 roku Golf GTI szóstej generacji trafi do produkcji seryjnej. Wyposażony będzie w sportowe zawieszenie i dynamiczne silniki. Już przy 1.800 obr./min silnik będzie rozwijał maksymalny moment obrotowy 280 Nm. Po 6,9 sekundy Golf osiągnie prędkość 100 km/h. Dopiero przy 240 km/h opory jazdy zrównoważą moc napędu.
Amortyzatory, sprężyny i tylne stabilizatory samochodu studyjnego w nowym, obniżonym o 22 milimetry sportowym zawieszeniu zostały całkowicie na nowo dostrojone. Nowe GTI może być opcjonalnie wyposażony w adaptacyjne zawieszenie DCC.
- Naszym celem był konsekwentnie czysty design GTI, samochód, który ma nie tylko siłę, ale również styl - podsumował Walter de\'Silva, szef designu Volkswagen AG. Zaprezentowany w Paryżu studyjny model szóstej generacji łączy w sobie elementy stylistyczne dwóch wcześniejszych GTI. Detale takie jak osłona chłodnicy o strukturze plastra miodu oraz pokrywa komory silnika z profilem w kształcie litery \"V” sięgająca aż za reflektory przypomina GTI V.
Z kolei czyste, poziome linie jednoznacznie nawiązują do GTI I. Dzięki temu elementowi stylistycznemu oraz poziomej formie przodu, studyjny golf GTI sprawia wrażenie szerszego (1.78 metra), niższego (1,47 metra) i bardziej dynamicznego, niż jakikolwiek inny samochód tej klasy.
(opr. p.p.)
Reklama













Komentarze