Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Internet niezastąpiony w biznesie

Poszukiwanie informacji o firmie i oferowanych przez nią produktach lub usługach potencjalni klienci najczęściej rozpoczynają od Internetu. I dlatego strona www oraz poczta elektroniczna w biznesie są obecnie niezbędne.
Strona internetowa i poczta elektroniczna są bardzo przydatne w firmie, nawet jeżeli działalność przedsiębiorstwa nie jest związana z Internetem. Za niewielką cenę można bowiem zyskać klientów, a przynajmniej zareklamować własny biznes. NAJPIERW DOMENA Do stworzenia strony internetowej niezbędny jest wybór i rejestracja tak zwanej domeny internetowej. Można to zrobić korzystając z usług firm zajmujących się tworzeniem stron www. - Adres strony internetowej powinien być krótki i precyzyjny. Koniecznie powinien zawierać w sobie nazwę firmy, co umożliwi trafne i szybkie wyszukanie jej przez potencjalnych klientów. Tworząc nazwę domeny internetowej warto mieć świadomość, że od jej nazwy będzie uzależniony adres poczty elektronicznej - radzi Marcin Borowiec, specjalista do spraw wdrożeń w Centrum Systemów Komputerowych Zeto SA w Kielcach. E-MAIL Gdy już wykupimy miejsce w Internecie, a więc własną domenę, należy zadbać o pocztę elektroniczną, tak zwany e-mail. Jego adres powinien być ściśle związany z nazwą strony www. Poczta elektroniczna to nieocenione narzędzie służące do szybkiego i skutecznego przepływu informacji w firmie oraz kontaktu z klientami. Do elektronicznych listów można dołączać rozmaite załączniki. Na przykład faktury, cenniki, katalogi czy też zdjęcia oferowanych produktów. - Poza błyskawicznym dostarczeniem do adresata lub grupy adresatów dodatkową zaletą jest to, że wysłanie e-maila nic nie kosztuje - dodaje Marcin Borowiec. WIRTUALNA SIEDZIBA Następnie można przystąpić do tworzenia wirtualnej siedziby firmy, czyli strony www. To bardzo istotna kwestia, wizytówka firmy. I dlatego niezwykle ważny jest nie tylko wygląd, ale również treść. W tym przypadku także można skorzystać z pomocy firmy, która na nasze zlecenie przygotuje projekt, a następnie stworzy stronę www. Podstawowymi informacjami, jakie powinny znajdować się na stronie www są: adres siedziby firmy wraz z numerami telefonów i adresem poczty elektronicznej oraz informacje o oferowanych produktach lub usługach. Ponadto warto też umieścić adnotacje na temat historii firmy i jej osiągnięciach, umieścić mapkę dojazdu, a także formularze umożliwiające zadawanie pytań i zgłaszanie uwag. - Warto pamiętać, że odbiorcą strony jest klient, a nie właściciel firmy. A nie zawsze to, co podoba się właścicielowi przypadnie do gustu klientowi - instruuje Marcin Borowiec. Marcin Borowiec, specjalista do spraw wdrożeń w Centrum Systemów Komputerowych Zeto SA w Kielcach - Jednym z niezbędnych etapów tworzenia adresu internetowego jest wybór tak zwanej domeny. Składa się ona z dwóch członów, w którym pierwszy jest wybraną nazwą, a drugi rozszerzeniem domeny - najczęściej \"com” lub \".com.pl”. Gdy nazwa, którą wybraliśmy jest już zarejestrowana, można zdecydować się na \".biz.pl” lub \".net.pl”.

Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama