Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Czy decydujemy się na zmianę pracy?

Z badań Portalu Praca.pl wynika, że 42% Polaków boi się zmienić pracę. 50% nie odczuwa tego rodzaju lęku.
Niezdecydowanie deklaruje 8%. Taki wynik może być zastanawiający. Jak podkreślają eksperci rynku pracy z Portalu Praca.pl, Polacy zaczynają świadomie planować swoją ścieżkę kariery, ale nadal spora liczba boi się zmian. - Dostępne w Internecie poradniki, czy artykuły uczą nas, że warto określić swoje cele zawodowe, a potem konsekwentnie je realizować – komentuje Izabela Sadowska-Trzcińska, ekspert rynku pracy z Portalu Praca.pl. Po co zmieniamy pracę? Wpływa na to wiele czynników: lepsze wynagrodzenie, chęć dalszego rozwoju, konflikty w starym miejscu pracy, poczucie znudzenia obecnym zajęciem, czy w końcu zwolnienia. Eksperci Praca.pl zauważyli, że w pewnych dziedzinach wymiana ludzi jest nieunikniona, ponieważ praca jest tam nieciekawa i mało rozwojowa. Istnieją więc sfery działalności, w których następuje rotacja kadr: sprzedawca, kasjer w markecie, śmieciarz.. - Nie możemy mówić o zawodzie, w którym częste zmiany pracy są konieczne. Wynika to przede wszystkim z podejścia samego pracownika, czy ma on zaplanowaną ścieżkę swojej kariery, czy skacze z kwiatka na kwiatek – dodaje Sadowska-Trzcińska. Zmiana pracy często bywa także wielkim stresem, gdyż niesie za sobą wiele niewiadomych. Obawiamy się, czy podołamy nowym obowiązkom, nie mamy wiedzy na temat atmosfery pracy w nowym miejscu, zastanawiamy się czy nowy pracodawca zapewni nam stabilne warunki zatrudnienia. – Zmiana nie jest niczym stresującym dla ludzi z doświadczeniem w branżach, które przeżywają rozkwit, czy specjalizacjach, które są niezbędne dla funkcjonowania firmy. Z reguły na brak pracy nie narzekają finansiści, farmaceuci, informatycy, czy dobrzy sprzedawcy. Najłatwiej zmienić pracę osobie, która pragnie przejść do firmy z podobnej branży. Pracodawcy preferują takich właśnie kandydatów uważając ich za fachowców, którzy mogą wnieść do firmy świeże spojrzenie, nowe pomysły, a czasem przynieść wartościowe kontakty – mówi Michał Filipkiewicz, kierujący działem marketingu w Portalu Praca.pl

Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama