Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Aromaterapia poprawia pracę w biurze

Różne zapachy wpływają na aktywność naszego mózgu. Dlatego w wielu krajach stosowane jest rozpylanie zapachów w miejscach pracy.
Rozpylenie w pomieszczeniach biurowych zapachu jaśminu stymuluje elektryczną aktywność mózgu, natomiast aromat lawendy wywołuje efekt uspokojenia tej aktywności. Na koncentrację korzystnie wpływa również olejek miętowy, który łagodzi zmęczenie umysłowe i dodatkowo jest pomocny przy bólach głowy. Olejek cytrynowy z kolei powoduje aż dwukrotne zmniejszenie pomyłek popełnianych przez pracowników obsługujących komputery. Wprowadzenie aromaterapii do firmy znacząco polepsza więc atmosferę i efekty pracy. Dobrze wiedzą o tym te firmy, które systematycznie stosują terapię zapachem. Wiele zapachów odbieramy zupełnie nieświadomie. Potrafimy na przykład czuć się szczęśliwsi, bardziej zadowoleni, zrelaksowani, nawet nie wiedząc, że to właśnie aromat oddziałuje na nas w ten sposób. Zapach tworzy klimat miejsca, w którym przebywamy, oziębia lub ociepla przestrzeń. Wywołuje pragnienia, wspomnienia, a nawet emocje. Najpopularniejszym i najwygodniejszym sposobem stosowania takich wdychania aromatów jest lampka aromaterapeutyczna, w której podgrzewa się miseczkę z mieszanką olejków eterycznych i wody. Powoduje to odparowanie i rozproszenie olejków w powietrzu. Olejki można również stosować w odświeżaczach powietrza, kamionkowych nawilżaczach zawieszonych na grzejnikach. lub naczyniach z pot-pouri, czyli suszonymi mieszankami kwiatów. W zamkniętych pomieszczeniach biurowych, podczas jesiennych i zimowych dni, na pewno przyniosą świeżość i aurę zapachów natury.

Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama