Reklama
Wymarzone fuchy studentów
Każdy student chce pracować w rozpoznawalnej firmie, ponieważ – jak większość sądzi – zarobki są adekwatne do poziomu renomy. Dlatego wybierając pracę młodzi ludzie zwracają uwagę na kasę, sukces i prestiż. Oraz te firmy, które wygrywają w rankingach najlepszych pracodawców.
- 12.03.2010 15:50
Firmy, w których student może pracować, jest całe mnóstwo. Problem pojawia się, gdy trzeba wybrać tę, która oferuje najlepsze warunki. Skąd o tym wiedzieć? Niekoniecznie od znajomych lub z folderów reklamowych, ale z rankingów firm uważanych za najbardziej pożądane. Jeszcze kilka lat temu podobny ranking robił jedynie AIESEC.
Realne marzenia
Które firmy najczęściej pojawiają się w zestawieniach? Jak można się spodziewać, są to przede wszystkim największe i najbardziej rozpoznawalne marki w danych branżach. Np. Accenture, Danone, Jeronimo Martins, Unilever, McDonald\'s, Google, Microsoft, Mars, Pepsi, Deloitte, Procter & Gamble, KPMG, PricewaterhouseCoopers, Budimex, PKO BP, Ernst & Young, ING Bank Śląski, Toyota, Nestle, Coca-Cola.
Studenci doceniają także to, że międzynarodowe korporacje o nich dbają. – Marka pracodawcy w dzisiejszych czasach zyskuje na znaczeniu. Zarządzanie talentami wewnątrz firmy oraz pozyskiwanie dobrych studentów świadczy o konkurencyjności całego przedsiębiorstwa. Dlatego dobrze opracowana strategia komunikacyjna stanowi podstawę sukcesu wizerunku pracodawcy.
Powodzeniem cieszą się przede wszystkim strony internetowe – zakładka \"kariera”, reklamy internetowe na stronach rekrutacyjnych i reklamy w mediach drukowanych.
Studenci bardzo uważnie obserwują markę, miejsce pracy, wynagrodzenie, a także samych pracowników swojego przyszłego pracodawcy. Co istotne, firmy doskonale o tym wiedzą. – Bardzo uważnie badamy, co o naszej firmie sądzą studenci. Przyglądamy się rankingom, bacznie analizujemy opinie studentów podczas spotkań na uczelniach lub szkoleń w naszej firmie – zdradza Krzysztof Kwiecień, szef HR w firmie Deloitte.
Reklama













Komentarze