Reklama
Pogoda dla pożyczających
Takiego wysypu nowych ofert kredytów hipotecznych, jak w lutym i pierwszych dniach marca, nie było od jesieni 2008 r.
- 30.03.2010 16:19
W ubiegłym miesiącu i na początku marca zmiany wprowadziło niemal 20 banków. Gdy 1,5 roku temu, przestraszone kryzysem, również gremialnie modyfikowały warunki kredytów hipotecznych, robiły to na niekorzyść klienta.
Dziś, na szczęście dla klientów, sytuacja jest odwrotna, choć są wyjątki.
Efektem aktywności banków jest coraz większa otwartość w pożyczaniu w euro i złotych. Rywalizacja nabiera tempa i kolorów. Liderzy rankingu z jednego miesiąca w następnym lądują w drugiej piątce.
Choć jeszcze kilka miesięcy temu wydawało się, że banki nie będą aż tak mocno obniżały oprocentowania i bardziej skupią się na rywalizowaniu dodatkowymi warunkami, jak koszty ubezpieczeń i obniżki prowizji, to teraz nie ma już wątpliwości, że mamy do czynienia z wojną kredytową na całego.
Ruszyła ostra licytacja w myśl zasady – kto „zawoła” dziś mniej, i tak dostanie więcej niż konkurenci, którzy będą chcieli go przebić.
Najlepszym dowodem na tego typu działanie jest marcowa oferta BRE Banku, do którego należą mBank i MultiBank. W obu bankach bez względu na LTV klient otrzyma 2,5 proc. marży dla kredytu w euro i 2 proc. dla kredytu w złotych.
Z drugiej strony jednak banki coraz większy nacisk kładą na przywiązanie klienta hipotecznego na lata również poprzez konto i inne usługi.
Banki dalej podwyższają LTV (Raiffeisen Bank do 100 proc. LTV w euro i złotych, Getin Noble Bank do 99 proc. LTV w euro, BZ WBK do 100 proc. w złotych), choć Polbank EFG akurat wykonał ruch w drugą stronę.
Kolejni gracze – Millennium i BNP Paribas Fortis – wchodzą w kredyty z Rodziny na Swoim, co sprawiło, że ofertę tę ma już 19 instytucji, a BNP Paribas od razu stał się liderem zestawienia.
Jednocześnie banki coraz bardziej obudowują ofertę kredytów hipotecznych dodatkowymi warunkami. Bank Pocztowy dołożył do swoich kredytów pakiet ubezpieczeń, a Alior program inwestycyjny.
Źródło: Gold Finance
Reklama












Komentarze