Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Uczniowie którzy pracują, mają gorsze oceny

Praca często przeszkadza w nauce, ale za to bardzo pomaga w życiu. Jednak nawet lekkie prace jak roznoszenie gazet, czy koszenie trawy mają negatywny wpływ na przyswojanie wiedzy przez młodzież dorabiającą po lekcjach.
Badacze z Uniwersytetu Stanowego Pensylwanii odkryli że dodatkowa praca uczniów ma ujemny wpływ na przyswajanie przez nich wiedzy a dotyczy to głównie przedmiotów ścisłych, z matematyką na czele. David Post i Ling Pong zanalizowali wyniki ankiety, którą przeprowadza się co roku wśród uczniów amerykańskich szkół średnich. Pytania dotyczą nie tylko osiągnięć w nauce, ale także innych sfer życia, w tym zajęć pozaszkolnych. Za oceanem większość nastolatków stara się mieć jakieś własne źródło dochodów. Tradycyjne zajęcia to koszenie trawy i inne prace ogrodowe, sprzątanie, dostarczanie gazet czy opiekowanie się dziećmi. Praca szczególnie przeszkadza w nauce chłopcom, ale i dziewczyny, które dorabiają sobie po lekcjach, przeważnie słabiej wypadają podczas klasówek i egzaminów, w porównaniu z niepracującymi koleżankami. Z badań wynika, że najbardziej opóźnieni w nauce są uczniowie pracujący dodatkowo w rolnictwie, budownictwie, handlu i gastronomii. Jednak nawet niańczenie dzieci czy grabienie liści obniża - zdaniem naukowców - sprawność intelektualną ucznia. Ale są też i zalety wczesnego podejmowania pracy David Post i Ling Pong przyznają, że osoby, które wcześnie zaczęły pracować, są przeważnie bardziej odpowiedzialne, samodzielne, a także łatwiej nawiązują kontakty z innymi, potrafią się też uczyć od starszych. Dzięki tym cechom łatwo znajdują pracę i szybko awansują.

Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama