Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Facebook: 60% użytkowników chce odejść

Dlaczego? Z powodu ustawień prywatności. Te maja się wkrótce zmienić, ale czy to wystarczy?
Sophos, firma specjalizująca się w technologiach ochrony informacji, przeprowadziła sondaż na 1588 użytkownikach Facebooka. Z badania wynika, że duża część osób korzystających z najpopularniejszego portalu społecznościowego ma spore obawy odnośnie ustawień prywatności sieci. Prawie dwie trzecie użytkowników Facebooka rozważa możliwość odejścia, a 16% twierdzi, że już przestało korzystać z portalu w wyniku braku odpowiedniej kontroli nad swoimi danymi. Pytanie zawarte w ankiecie brzmiało: Czy myślisz, że przestaniesz korzystać z Facebooka z powodu obaw o swoją prywatność? Możliwe (30%) Wysoce prawdopodobne (30%) Już zrezygnowałem (16%) Nie (12%) Mało prawdopodobne (12%) Ludzi kierujących Facebookiem spotkała ostra fala krytyki z powodu zmian, jakie nastąpiły w sposobie udostępniania danych użytkowników wewnątrz sieci społecznościowej i poza nią. Obawy skoncentrowały się na złożoności i podejściu "opt-out" do udostępniania informacji o użytkownikach dla innych stron w Internecie. Media sugerują, że Facebook planuje ogłosić kolejne zmiany w ustawieniach prywatności w ciągu najbliższych kilku dni, ale nie jest jasne, czy zmiany będą na tyle znaczące, aby rozwiać obawy użytkowników. – Ta ankieta pokazuje, że większość użytkowników ma dość braku kontroli nad swoim danymi – mówi Graham Cluley, starszy konsultant ds. technologii w Sophos. – Większość nadal nie wie, jak bezpiecznie ustawić swoje opcje prywatności Facebooka, uważając cały system za mylący. Co jest potrzebne, to podstawowe zmiany, sugerujące użytkownikom ustawienia nastawione raczej na większą prywatność i ochronę swoich informacji (opt-in), niż udostępnianie ich na zewnątrz (opt-out). W odpowiedzi na krytykę polityki prywatności Facebooka, powstało wiele kampanii, w tym "Quit Facebook Day", które zostały zaprojektowane do poszerzania świadomości społecznej w tej kwestii. – Masowy exodus z Facebook wydaje się mało prawdopodobny, ale użytkownicy Facebooka są coraz bardziej zainteresowani tym, kto dokładnie może oglądać ich dane – dodaje Cluley. – Ludzie korzystają z Facebooka, by udzielać prywatnych informacji i jest mało prawdopodobne, by chcieli, aby ich nowy numer telefonu bądź zdjęcia z wakacji przypadkowo pojawiały się w całym Internecie. Wyniki badania wskazują, że zaledwie 24 procent użytkowników nie myśli o opuszczeniu portalu. Facebook będzie musiał dokonać kolejnych zmian w polityce prywatności, i to ułatwiających użytkownikom zrozumienie, kto ma dostęp do rzeczy, które zdecydują się udostępnić. Więcej informacji na temat badania na blogu Grahama Cluleya www.sophos.com/blogs/gc

Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama