Dziennik budowy S 17: Postępy na odcinku Sielce - Bogucin
Dość wyraźnie widać postępy robót ziemnych na zadaniu nr 1, czyli odcinku pomiędzy węzłami Sielce–Bogucin.
- 02.06.2011 18:02
– Już na blisko połowie długości trasy ciężki sprzęt zdjął wierzchnią warstwę ziemi, humus. Rozpoczęto także wykonywanie nasypów – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Ruszyły prace przy obiektach inżynieryjnych. Budowane są drogi objazdowe w miejscach, gdzie budowa przecina drogi lokalne. – Cały czas prowadzone są prace geodezyjne i pomiary geologiczne pod każdym obiektem mostowym. Archeolodzy pracują na trzech stanowiskach.
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych zakończył kontrolę postępowania przetargowego na odcinek Bogucin–Dąbrowica. – 9 czerwca zostanie podpisana umowa z wykonawcą – dodaje Nalewajko.
Nabierają rozpędu prace administracyjne przy przygotowaniu inwestycji na odcinku Dąbrowica–Witosa. Lubelska GDDKiA złożyła wniosek do Urzędu Wojewódzkiego o wydanie decyzji ZRID. Trwają prace przy likwidacji nieczynnego odwiertu gazowego leżącego w pobliżu węzła Lubartów. Komisja przetargowa wysyła zaproszenia do firm wytypowanych do II etapu przetargu.
Na zadaniu nr 4, Dąbrowica–Witosa, wykonawca kończy prace projektowe na odcinku 4.1, od węzła Dąbrowica do linii kolejowej z Lublina do Świdnika. Na drugą część – zadnie 4.2 – toczy się postępowanie o wydanie ZRID.
Jak zwykle najwięcej dzieje się na odcinku do węzła Witosa do początku obwodnicy Piask. – Prowadzone są prace ziemne związane z budową dróg dojazdowych i węzła Świdnik. Trwa przekładka instalacji gazowniczych, elektrycznych i telekomunikacyjnych. Frezowana jest dotychczasowa nawierzchnia jezdni prowadzącej w kierunku Piask. W związku z tym wyłączono z ruchu są dwa odcinki, od skrzyżowania z al. Lotników Polskich do Krępca oraz od Bystrzejowic do Piask – wylicza Nalewajko.
Trwają prace przy obiektach inżynieryjnych, dlatego w dwóch miejscach, Kalinówce i Bystrzejowicach, wyłączono z ruchu wewnętrznych pasy obu jezdni.
Dziennik budowy S17
Reklama













Komentarze