Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Nowy dworzec w Lublinie jednak droższy. Miasto dołoży?

To już prawie przesądzone, że władze miasta wyłożą dodatkowe pieniądze na budowę dworca autobusowego przy ul. Młyńskiej. Najpierw dał to do zrozumienia prezydent, teraz jego zastępca ds. inwestycji. Przypomnijmy: najtańsza z sześciu ofert od firm budowlanych o niecałe 5 mln zł przekracza budżet tej budowy.
Nowy dworzec w Lublinie jednak droższy. Miasto dołoży?

Autor: UM Lublin

Pięciomilionowa różnica między najtańszą ofertą, złożoną przez warszawski Budimex, a kwotą przeznaczoną przez miasto na sfinansowanie budowy, to znikomy ułamek wydatków. To nieco ponad 2 proc. kwoty, którą samorząd Lublina zamierzał wydać na dworzec oraz przebudowę okolicznych dróg.

Jeżeli miasto nie zdecyduje się na dołożenie dodatkowych pieniędzy, będzie musiało unieważnić przetarg, a w efekcie o wiele miesięcy odwlecze się rozpoczęcie budowy dworca. Ratusz jasno daje do zrozumienia, że woli tego uniknąć.

– Chcielibyśmy, żeby jak najszybciej doszło do podpisania tych umów – zapewniał przed Radą Miasta zastępca prezydenta Lublina ds. inwestycji, Artur Szymczyk. Wcześniej również sam prezydent przyznał, że skłonny jest się zgodzić na zwiększenie wydatku. – Można oczywiście się spodziewać, że tak będziemy robili – mówił nam Krzysztof Żuk.

Zanim miasto podejmie ostateczną decyzję w sprawie zwiększenia puli pieniędzy na nowy dworzec, komisja przetargowa musi sprawdzić poprawność ofert złożonych przez firmy zainteresowane zleceniem. – Czy te oferty spełniają wszystkie kryteria – wyjaśniał radnym Szymczyk, zadowolony z zainteresowania miejskim kontraktem ze strony firm budowlanych. – Cieszymy się, że to są oferty poważnych firm i jest z czego wybierać.

Przy wyborze zwycięskiej oferty komisja przetargowa ma się kierować wyłącznie ceną, bo każda z firm zaproponowała taki sam, 60-miesięczny okres gwarancji. Budowa ma trwać nie dłużej niż do 29 lipca 2022 r. Do tego czasu ma powstać dworzec z 43 peronami pod zadaszeniem będącym podstawą dla instalacji fotowoltaicznej, z podziemnym parkingiem na 174 samochody, przystankami dla komunikacji miejskiej i dachem w postaci zielonego tarasu.

W tym samym terminie przebudowane mają być okoliczne drogi, w tym m.in. ul. Pocztowa, która ma być przystosowana do prowadzenia regularnego ruchu komunikacji miejskiej, czy ul. 1 Maja, która ma nabrać bardziej deptakowego charakteru, choć samochody z niej całkiem nie znikną. Duża zmiana ma nastąpić w przypadku pl. Dworcowego: miasto zapowiada, że stanie się reprezentacyjnym placem oddanym głównie pieszym.


Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama