Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Lubelskie: Pociągi wrócą w tym roku. Przebudowa jednej z linii na półmetku

Na półmetku jest już przebudowa linii kolejowej między Lubartowem a Parczewem – informują Polskie Linie Kolejowe. Pod koniec roku ma tu być przywrócony ruch pociągów
Lubelskie: Pociągi wrócą w tym roku. Przebudowa jednej z linii na półmetku
Jednym z kluczowych elementów jest 200-metrowy most na Wieprzu

Autor: Anna Hampel/PKP PLK

Przebudowa jednotorowej trasy zaczęła się latem zeszłego roku. Jej finał zapowiadano najpierw na drugą połowę 2021 r. Teraz wiadomo, że roboty potrwają dłużej.

– Prace, które zapewnią wznowienie ruchu pociągów, zakończą się w grudniu. W 2022 r. zakończą się pozostałe roboty – zapowiada Rafał Wilgusiak z centrali spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Z czego wynika zmiana terminu? – Z trudnych warunków atmosferycznych podczas ostatniej zimy.

Po przebudowie linii regionalne szynobusy zaczną stawać na nowych przystankach w Laskach i Berejowie, gdzie zaprojektowano nowe przystanki. – W Berejowie kończy się budowa – melduje Wilgusiak. W Laskach prace są mniej zaawansowane. – Widać już betonowe konstrukcje peronów.

PLK chwalą się też ukończeniem przebudowy peronów na przystankach Tarło, Brzeźnica Bychawska oraz Pałecznica, trwającą budową peronów w Gródku i Zabielu oraz pracami na stacji Parczew oraz przystanku Parczew Kolejowa.

Przebudowa, która według kolejarzy jest na półmetku, umożliwi pociągom pasażerskim rozpędzanie się do 120 km/h.

– Przed rozpoczęciem inwestycji składy pasażerskie mogły jechać z prędkością 100 km/h – przypomina Wilgusiak. To przyspieszenie będzie mieć w praktyce znaczenie dla pociągów dalekobieżnych, mniej licznych na tej trasie niż składy regionalne.

Bardziej znaczące będzie zwiększenie możliwości przewozu towarów. Właśnie temu służy gruntowne wzmocnienie linii, zwłaszcza ośmiu mostów. Największym z nich jest dwustumetrowa konstrukcja na Wieprzu. Pociągi towarowe również przyspieszą o 20 km/h i będą mogły się poruszać z prędkością 80 km/h.

Kolejowa inwestycja kosztuje ponad 110 mln zł, z czego 75 mln zł pochodzi z unijnej dotacji przyznanej przez samorząd województwa.

Na zlecenie samorządu powstaje już także wstępna dokumentacja przedprojektowa dotycząca elektryfikacji linii Lublin-Łuków. Władze województwa liczą na to, że uda im się zdobyć dofinansowanie do takich prac w ramach tworzenia Lubelskiej Kolei Aglomeracyjnej. Elektryfikacja linii została zgłoszona do rządowego programu Kolej+.


Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama