Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Restauratorzy z deptaka wycofują swój pomysł. Chodzi o całodobowe bary i sklepy

Komitet restauratorów wycofał z Rady Miasta swój obywatelski projekt uchwały w sprawie całodobowej działalności sklepów, usług i gastronomii na deptaku i w jego okolicach.
Restauratorzy z deptaka wycofują swój pomysł. Chodzi o całodobowe bary i sklepy

Autor: Maciej Kaczanowski / archiwum

Przypomnijmy: na początku września komitet śródmiejskich restauratorów złożył projekt uchwały mającej zagwarantować im, że będą mogli działać przez całą dobę.

W projekcie można było przeczytać, że „placówki handlu detalicznego, zakłady gastronomiczne i zakłady usługowe dla ludności” znajdujące się na deptaku, ul. Staszica, Zielonej, Świętoduskiej, Gilasa, Kapucyńskiej oraz ul. Wróblewskiego „mogą być otwarte przez całą dobę” wraz z przyległymi do nich ogródkami.

Restauratorzy tłumaczyli, że zaproponowana przez nich uchwała „znacząco ułatwi” prowadzenie działalności w okolicach deptaka, przyczyni się do „promowania sztuki kulinarnej” i „zapobiegnie spadkowi zainteresowania obszarami centralnymi miasta”.

W międzyczasie okazało się, że sprawa jest już uregulowana uchwałą Rady Miasta z 1992 roku, która mówi o tym, że sklepy oraz lokale gastronomiczne na terenie całego Lublina (a nie tylko deptaka i okolic) mogą być czynne przez całą dobę.

Sprawa miała być rozpatrzona przez Radę Miasta na październikowym posiedzeniu, jednak radni postanowili przełożyć tę decyzję na później.

O konsultacje w tej sprawie apelował też przewodniczący Rady Dzielnicy Śródmieście. – Nie można w tej sprawie podejmować decyzji z zaskoczenia bez pytania o zdanie mieszkańców dzielnicy – stwierdzał w swym piśmie do władz miasta.

Wczoraj do Rady Miasta wpłynęło oficjalne pismo restauratorów, którzy poinformowali o wycofaniu swojego projektu.


Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama