Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Wojewódzki Urząd Pracy

Budowa drogi ekspresowej S17 do Zamościa łapie poślizg

Na budowę dwóch odcinków S17, Piaski – Łopiennik i Krasnystaw – Izbica poczekamy dłużej. Oferty wyłonione w przetargach na ich realizację, zgodnie z wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej, najpewniej będą musiały być rozpatrzone ponownie.
Budowa drogi ekspresowej S17 do Zamościa łapie poślizg
Drogowcy będą ponownie rozpatrywać oferty na realizację dwóch odcinków S17 na trasie Lublin - Zamość

Autor: Łukasz Minkiewicz/GDDKiA Lublin

Krajowa Izba Odwoławcza (KIO) wydała wyrok nakazujący GDDKiA unieważnienie czynności wyboru najkorzystniejszych ofert oraz powtórzenie ich badania i oceny. – Po zapoznaniu się z uzasadnieniem do wyroku, podejmiemy decyzję, co do dalszych działań zmierzających do wyłonienia wykonawców – deklarują drogowcy.

W obu przetargach rozpatrywano 23 oferty. W wyborze najkorzystniej pod uwag w pierwszej kolejności brano cenę, potem przedłużenie okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe oraz na inne elementy m.in. ekrany.

– W postępowaniu na realizację odcinka Piaski – Łopiennik  o długości 17 km wybraliśmy ofertę firmy Intercor, opiewającą na kwotę 695,5 mln zł. W przypadku 19-kilometrowego odcinka Krasnystaw – Izbica, za najkorzystniejszą uznaliśmy ofertę firmy Mostostal Warszawa, o wartości 936,6 mln zł – przypomina Łukasz Minkiewicz, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału GDDKiA.  

Od obu rozstrzygnięć wpłynęły do KIO odwołania firm uczestniczących w postępowaniach przetargowych. 13 lutego zostały rozpatrzone przez KIO, która nakazała GDDKiA unieważnienie czynności wyboru najkorzystniejszych ofert oraz powtórzenie czynności badania i oceny ofert. W przypadku odcinka Krasnystaw – Izbica orzekła także, że Mostostal Warszawa podlega wykluczeniu z udziału w dalszym postępowaniu.

– Po zapoznaniu się z uzasadnieniem do wyroku, podejmiemy decyzję, co do dalszych działań i czynności, prowadzących do wyłonienia wykonawców tych dwóch odcinków i podpisania umów – dodaje Minkiewicz. Na razie nie można precyzyjnie określić, jakie opóźnienie spowoduje decyzja KIO

Budowa drogi ekspresowej S17 między Piaskami a Zamościem podzielona została na pięć odcinków, liczących w sumie 65 km długości. – Obecnie trwa także przetarg na wyłonienie wykonawcy niespełna 10-kilometrowego odcinka Izbica – Zamość Sitaniec, dla którego wybraliśmy najkorzystniejszą ofertę. Złożyło ją konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska (lider) oraz Aldesa Construcciones. Przy braku odwołań od rozstrzygnięcia i po zakończeniu kontroli uprzedniej przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, zawarcie umowy z wykonawcą planujemy w tym roku – dodał Łukasz Minkiewicz.

Natomiast dla dwóch odcinków: Łopiennik – Krasnystaw oraz Zamość Sitaniec – Zamość Wschód trwają prace przygotowawcze. Niedawno Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Lublinie wydała decyzję środowiskową dla pierwszego z odcinków. Dla drugiego z nich, procedura ta jest w toku.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama