Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Miały być nowe pętle i ładowarki dla autobusów. Ale oferty są za drogie

Plany są, oferty też. Czego nie ma? Wystarczająco dużo pieniędzy. Przynajmniej na razie. Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Lublinie planuje przebudowę pięciu pętli autobusowych w mieście. Dzisiaj poznaliśmy oferty potencjalnych wykonawców. Wszystkie przekraczają zaplanowany budżet.
Miały być nowe pętle i ładowarki dla autobusów. Ale oferty są za drogie

Autor: DW/Archiwum

Przypomnijmy: chodzi o pięć pętli autobusowych. Miasto podzieliło swoje zapytanie na 5 poszczególnych zadań na ulicach:

• Koncertowej – planowany punkt ładowania autobusów elektrycznych znajdzie się w rejonie istniejącej pętli autobusowej znajdującej się na końcowym odcinku ul. Koncertowej, która łączy się z drogą wewnętrzną – ul. Cedrową, znajdującą się na terenie gminy Niemce

• Wojciechowskiej – planowany punkt ładowania autobusów elektrycznych znajdzie się na istniejącej pętli dla autobusów w ciągu ul. Wojciechowskiej w rejonie skrzyżowania z ul. Lipniak

• Mełgiewskiej – planowany punkt ładowania autobusów elektrycznych oraz pętla autobusowa znajdą się w ciągu ul. Mełgiewskiej w rejonie granicy miasta z Gminą Świdnik w pobliżu drogi krajowej S12, S17

• Kupieckiej – planowany punkt ładowania autobusów elektrycznych znajdzie się na istniejącej pętli dla autobusów w ciągu ul. Kupieckiej w rejonie Centrum handlowe SKENDE Shopping oraz sklepu IKEA

• Smoluchowskiego – planowany punkt ładowania autobusów elektrycznych oraz pętla autobusowa znajdą się na przedłużeniu ul. Smoluchowskiego za skrzyżowania z ul. Herberta, na którym funkcjonuje istniejąca pętla dla autobusów

Na pętlach mają pojawić się nie tylko stacje do ładowania autobusów elektrycznych, ale również stojaki dla rowerów (na wszystkich wymienionych pętlach z wyjątkiem ul. Kupieckiej).
Zamówienie ZDiTM zakłada przebudowę pętli i zatok autobusowych, budowę i przebudowę chodników, budowę budynków socjalno-sanitarnych, montaż monitoringu, oświetlenia i odwodnienia.

Z realizacją tych inwestycji mogą być problemy.
ZDiTM chciało przeznaczyć na wszystkie te pętle 740 000 zł. Najniższa oferta złożona przez przedsiębiorstwo z Krakowa opiewa na 1 mln 82 tys. zł, co znacznie przekracza plany ZDiTM. Kolejne oferty to kwoty w wysokości 1,2 mln, 1,4 mln i 1,9 mln zł. Projekt nowej infrastruktury nie został jednak jeszcze przekreślony w Ratuszu.

– ZDiTM dokona badania i oceny ofert – mówi Monika Fisz, rzeczniczka ZDiTM. – Następnie analizowana będzie możliwość zwiększenia środków na realizacje tego zadania.

 


Podziel się
Oceń

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama