Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Oszust podszył się pod pracownika banku. 27-latka straciła ponad 110 tysięcy złotych

Mieszkanka powiatu zamojskiego padła ofiarą oszustwa metodą „na pracownika banku”. Przestępcy zmanipulowali ją, aby zainstalowała aplikację umożliwiającą zdalny dostęp do jej telefonu. W efekcie straciła ponad 110 000 zł.
Oszust podszył się pod pracownika banku. 27-latka straciła ponad 110 tysięcy złotych
ilustracyjne

Autor: pixabay.com

27-latka zgłosiła policji, że skontaktował się z nią mężczyzna podający się za pracownika banku. Zapytał, czy zlecała przelew na 500 zł, a gdy zaprzeczyła, poinformował ją o próbie włamania na konto. Następnie przekazał, że skontaktuje się z nią inny „specjalista” z banku.

Po chwili zadzwonił kolejny oszust, który zapewnił, że pomoże jej zabezpieczyć konto. Polecił zainstalowanie aplikacji umożliwiającej zdalny dostęp do telefonu, a potem poprosił o zalogowanie się do bankowości internetowej i zmianę hasła. Kobieta przekazała również swoje dane osobowe, w tym PESEL, imiona rodziców oraz adres e-mail.

Wkrótce zaczęła otrzymywać SMS-y z informacjami o zerwanej lokacie i przelewach. Gdy ponownie zalogowała się na swoje konto, zauważyła, że zniknęło z niego ponad 110 tysięcy złotych. Natychmiast zadzwoniła na infolinię banku, gdzie prawdziwy konsultant poinformował ją, że padła ofiarą oszustwa.

- Ostrzegamy przed oszustami podającymi się za pracowników banku – mówi podkomisarz Dorota Krukowska-Bubiło. – W takich sytuacjach nie należy działać pochopnie. Najlepiej osobiście udać się do placówki banku i zweryfikować informacje.


Podziel się
Oceń

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama