Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Petent zadowolony a głowy nie zawraca

W tym roku starostwo w Łęcznej chce zakończyć II etap budowy tzw. Wirtualnego Powiatu.
Mieszkańcy będą mieli łatwiejszy dostęp do Internetu i urzędników. Pani Sylwia, gdy chce załatwić sprawę w starostowie już nie pyta urzędników: do którego pokoju zanieść podanie?; czy: gdzie zgłosić się po zaświadczenie? Korzysta z infomatu stojącego zaraz za drzwiami starostwa. - Parę dotknięć ekranu i wiem gdzie iść i z kim rozmawiać na interesujący mnie tamta - mówi Sylwia Grzechnik. Infomat w starostwie to jeden z efektów wdrażania programu Wirtualny Powiat. - Ze Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego dostalismy 150 tysięcy złotych. Za te pieniądze w starostwie pojawiły się nowoczesne komputery, zaczęła działać sieć i strona WWW powiatu a w holu stanął wspominany infomat. Ale naszą największą dumą jest wprowadzenie elektronicznego obiegu dokumentów w urzędzie - mówi Małgorzat Kolary - Woźniak, szefowa Wydziału Integracji Europejskiej i Rozwoju Powiatu. - Ten obieg zapewnia uporządkowanie procesów biurowych, pozwala prześledzić tok załatwiania sprawy, skraca czas obsługi petenta oraz obniża koszty - tłumaczy urzędniczka. Na razie obieg elektroniczny działa równolegle z przepływem dokumentów w wersji papierowej, bo przepisy nie zezwalają jeszcze na całkowite wdrożenie procedur elektronicznych. W ramach II etapu projektu wirtualna sieć połączy wszystkie gminy. - Do końca II kwartału 2007 roku takie infomaty będą działały w urzędach gminy w Cycowie, Spiczynie, Puchaczowie i Ludwinie - mówi Rafał Kloc, informatyk w starostwie. Poza tymi urządzeniami, dostęp do Internetu mają zapewnić telecentra, czyli miejsca gdzie bezpłatnie można skorzystać z sieci i komputerów. Takie miejsca są już w Łęcznej w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie oraz w bibliotece przy ul. Jan Pawła II. Kolejne powstaną w Urzędzie Miejskim oraz w bibliotece przy ulicy Jaśminowej. To jednak nie koniec. Gminne telecentra powstanę bibliotekach i siedzibach urzędów - tłumaczy Kolary - Woźniak. - Jest to nieodzowny element programu min. zapewniający elektroniczny kontakt obywatela z urzędem - kończy Małgorzat Kolary - Woźniak. W tym roku koszt unowocześnienia kontaktu petent-urząd to 1,8 miliona złotych, z czego 72 procent dofinansuje UE. Resztę wykładają gminy, partnerzy projektu czyli Cycowa, Ludwina, Łęcznej, Milejówa, Spiczyna i Puchaczówa.

Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama

WIDEO

Reklama