Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

SUV Renault - trzy samochody w jednym

Silniki i design prosto znad Sekwany, zawieszenie i napęd 4 x 4 z nowego nissana x-trail, produkcja w zakładach Samsunga w Korei.
Wyszedł z tego całkiem zgrabny pojazd, który kusi wyglądem oraz walorami jezdnymi. Renault ma już doświadczenia z napędem na cztery koła. Renault kangoo, czy kiedyś, dawno temu, renault 21 nevada. Czas jednak szybko płynie, a francuski koncern nie ma w portfelu auta z napędem na 4 koła. I nikt tu nie myśli o rasowej terenówce na ramie, którą można do woli brodzić po bagnach. Raczej chodzi o crossovera, czyli furkę dla Europejczyka, który niekoniecznie zawsze lubi jeździć po twardej nawierzchni, ale także nie jest amatorem upaprania się po pachy w błocie. W przypadku koleosa nie ma zatem mowy o skomplikowanej obsłudze, wymagającej zaawansowanej wiedzy. Renault koleos jest crossoverem, czerpiącym inspirację ze świata klasycznych wersji nadwoziowych, vanów i samochodów 4 x 4. Łączy w sobie najlepsze cechy tych trzech typów aut. W koleosie zastosowano zawieszenie przednie typu Mac Pherson oraz niezależne wielodrążkowe zawieszenie kół tylnych, wprowadzone w nowym x-trail. Tak skomponowane zawieszenie zapewnia dość dobre prowadzenie na każdym rodzaju nawierzchni, od autostrady, poprzez szuter i grzązki piach leśnych duktów. Zawieszenie koleosa jest przystosowane do jazdy w terenie. Auto ma prześwit 206 mm (188 mm w przypadku wersji z silnikami wysokoprężnymi) oraz kąt natarcia i zjazdu wynoszące odpowiednio 27 i 31 stopni. Zatem - górek się nie boi. Dla mniej doświadczonych kierowców Renault przygotował elektroniczne systemy ułatwiające ruszanie pod górę i zjazd (samochód sam dobiera siłę hamowania, bez potrzeby operowania pedałem hamulca). Rozłożenie napędu na przednie i tylne koła następuje automatycznie w zależności od przyczepności. W ekstremalnych warunkach napęd jest rozdzielany po równo na przednią i tylną oś za pomocą elektronicznie sterowanego sprzęgła i systemu najnowszej generacji All mode 4 x 4. Na nawierzchniach o słabej przyczepności (śnieg, błoto, ziemia, piasek) kierowca ma możliwość elektronicznego zablokowania rozdziału mocy na wszystkie koła i przeniesienia 50 proc. momentu obrotowego na tylną oś za pomocą przełącznika na desce rozdzielczej. Poza walorami technicznymi, koleos to także ładny kawałek samochodu. A przede wszystkim bardzo cichy. Na tle konkurencji wypada bardzo dobrze.
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama