Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Co dwie godziny na naszych drogach ginie człowiek

Dziewczynka szukająca grobu ojca. Trumny na kołach. Dzieci mówiące \"Chcemy żyć, dlatego nosimy odblaski” – 15 dużych plakatów z tymi motywami zawisło w weekend na ulicach Lublina. 25 kolejnych pojawi się w całym województwie.
Przekaz ma trafić do kierowców w każdym wieku. – Ten z trumnami i motywami popularnej gry komputerowej do młodych ludzi, a ten z dziewczynką idącą przez cmentarz do bardziej dojrzałych, dla których rodzina jest główną wartością – tłumaczy podkom. Marlena Dudkowska-Kot z lubelskiej drogówki. – W ten sposób chcemy pobudzić wyobraźnię kierowców i użytkowników dróg – dodaje młodszy aspirant Mariusz Cieślak, jej kolega z Komendy Wojewódzkiej w Lublinie. To m.in. oni pracowali przy projekcie, który ma przemówić lubelskim kierowcom do rozsądku za pomocą plakatów. Projekty powstały jak najtańszym kosztem. Pomagali znajomi. – Ten z grą narysował za darmo Robert Sobota, zaś córka znajomych pozowała do zdjęcia na cmentarzu. Dużo osób z potrzeby serca włączyło się do naszej akcji – dodaje Cieślak. Przedsięwzięcie policji wspomaga Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Lublinie oraz firma Maj-Max. – Zleciliśmy wydrukowanie 40 plakatów firmie Maj-Max. Po 150 zł za sztukę. Ale za ekspozycję afiszy na billboardach nie płacimy im ani złotówki – mówi Andrzej Banaszkiewicz, wicedyrektor WORD w Lublinie. Kierowcy z zainteresowaniem przyjęli nowe plakaty. – Są brutalne, ale chyba tak trzeba trafiać do piratów drogowych – ocenia Dariusz Wojciechowski, kierowca spod Lublina. – Bo z tym, co dzieje się na naszych drogach trzeba walczyć w każdy możliwy sposób Statystyki pokazują, że każdy sposób jest potrzebny. W ciągu trzech kwartałów tego roku na lubelskich drogach doszło już do 1152 wypadków, w których poniosło śmierć 214 osób, a 2026 zostało rannych. 35 proc. wszystkich poszkodowanych, to ofiary kierowców w wieku 18–24 lata. – Większość z tych zdarzeń można było uniknąć. Wystarczy włączyć wyobraźnię kierowców. Nasza akcja potrwa do grudnia – kończy M. Cieślak. Andrzej Jachim z lubelskiej agencji reklamowej Vena Art: Idea jak najbardziej dobra. Ale mam trochę zastrzeżeń do realizacji. Autorzy chcieli pokazać zbyt dużo szczegółów naraz. To podstawowy zarzut. Użyte czcionki, ich wielkość, kolorystyka, miejsce umieszczenia, operowanie światłem – to kolejny słaby punkt tych projektów. CZY AKCJA LUBELSKIEJ POLICJI PRZYNIESIE EFEKT? SONDA WWW FOT.
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama