Nowy pheaton zadebiutuje w Chinach
Volkswagen phaeton produkowany jest w Szklanej Manufakturze w Dreźnie. Nowy okręt flagowy Volkswagena zostanie zaprezentowany po raz pierwszy podczas targów Auto China 2010 (27 kwietnia – 2 maja) w Pekinie.
- 26.04.2010 08:09
W nowej stylistyce widać wyraźny wpływ DNA designu Volkswagena, stworzonego przez Waltera de Silvę – szefa designu koncernu. Zespół stylistów doprecyzował niepowtarzalne oblicze tego modelu, szczególnie przedniej części samochodu. Ponadczasowo elegancki phaeton stał się optycznie szerszy i bardziej atletyczny.
Jednocześnie wprowadzono nowe rozwiązania techniczne. Na przykład Dynamic Light Assist, opierającą się na kamerze, dynamiczną regulację świateł drogowych i system nawigacji, który na życzenie pobiera online dane z Google i prezentuje je na mapach. Ponadto, dzięki opcjonalnej przedniej kamerze phaeton rozpoznaje znaki drogowe – ograniczenia prędkości są wyświetlane na ekranie komputera pokładowego oraz na ekranie dotykowym na konsoli środkowej. System rozpoznaje także znak zakazu wyprzedzania i wyświetla go na ekranie.
Phaeton oferowany jest z dwoma rozstawami osi, dwoma wariantami tylnej części kabiny (trzyosobowa kanapa / dwa pojedyncze fotele) i czterema silnikami (jeden wysokoprężny z turbodoładowaniem i trzy benzynowe). Sześcio-, ośmio- i dwunastocylindrowe silniki mają moc od 176 kW/240 KM do 331 kW/450 KM. Podstawową jednostką napędową jest silnik benzynowy V6 o mocy 206 kW/280 KM. Mocniejsze są silniki benzynowe V8 i W12 o mocy 246 kW/335 KM i 331 kW/450 KM. Silnik wysokoprężny to niezwykle oszczędny i komfortowy V6 TDI, jest to najczęściej wybierany w Europie silnik do tej limuzyny. Z bezpośrednim wtryskiem Common Rail i doładowaniem ta jednostka napędowa rozwija moc 176 kW/240 KM i przyspiesza phaetona do 100 km/h w 8,6 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi w tym przypadku 237 km/h. Przy takich osiągach średnie zużycie paliwa wynosi zalledwie 8,5 l/100 km (224 g/km CO2).
Reklama













Komentarze