Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

FIFA 11: Jak fachowo zrobić cieszynkę na boisku (wideo)

Nowe zagrania, błyskotliwe dryblingi i fantastyczne podania - tego mamy oczekiwać po grze FIFA 11. Jej twórcy obiecują zresztą znacznie więcej atrakcji.
Kiedy pięć lat temu polski oddział Electronic Arts organizował pokaz gry FIFA 05, przyszło 6 dziennikarzy, a wszystko działo się w małym, biurowym pokoju. Lipcowy pokaz FIFA 11 zorganizowano na stadionie Legii Warszawa. Na murawie ćwiczyli zawodnicy, na telebimach wyświetlało się logo gry, a obok pracowali jeszcze robotnicy kończąc przebudowę trybun. Dziennikarzy tym razem było kilkuset. Byli też David Rutter i Ian Jarvis, producenci gry. I stanowiska z grą na PC i konsole, gdzie sprawdzaliśmy, czy to, co obiecują twórcy ma jakikolwiek związek z tym, co widzimy na monitorze. Ma. I to całkiem dużo… PERSONALISTY+ Obaj właśnie o tym mówili najwięcej. W sumie słusznie, bo ta opcja odpowiada za zachowania piłkarzy na boisku. Efekt ma być zaś taki, że nasze wirtualne mecze niewiele będą się różnić od tego, co można obejrzeć w telewizji. – To ewolucja pozwalająca na dokładne odzwierciedlenie unikatowego stylu każdego z zawodników, dzięki czemu posiadają oni indywidualną osobowość w grze FIFA 11 – tłumaczy producent gry, Kaz Makita. Jak to działa? Najpopularniejsi piłkarze będą mieli w grze swój styl. Po raz pierwszy w historii serii doczekaliśmy się też kilku modeli zawodników. Dotąd wszyscy byli tego samego wzrostu i budowy ciała. Tym są trzy modele, a każdy wirtualny piłkarz jest \"zbudowany” z zestawu 36 cech głównych i 57 dodatkowych, od których zależy jego styl gry. Stąd Rooneyem łatwiej będzie uciec obrońcy i walnąć na bramkę w pełnym biegu, a Xavim z Barcelony wykonać nietuzinkowe podanie. – Część piłkarzy będzie miała własną mimikę – podkreślał David Rutter. – Indywidualne będą też \"cieszynki” po zdobyciu gola. Te zresztą będzie można tworzyć samemu i dodawać do gry (podobnie jak stadionowe przyśpiewki: wystarczy nagrać i zaznaczyć moment, w którym ma być wykonana). Fajna rzecz. SZTUCZKI TECHNICZE Kolejna nowość to Pro Passing. Gra łączy umiejętności i klasę sterowanego zawodnika z naszymi umiejętnościami. Im mamy je większe, tym łatwiej ogramy obrońcę, tym lepsze wyjdzie nam podanie, tym celniej strzelimy. Do tego dochodzą nowe zagrania i gra ciałem. Piłkę będziemy mogli przyjąć głową, na klatkę… jak w prawdziwym meczu. A o to przecież chodzi, prawda? KIEDY GRAMY Na dziś gra jest ukończona w 80 proc. Lista bugów (błędów w grze) jest jeszcze dość długa, ale to akurat przy tak złożonej produkcji jest normalne. Ich wyeliminowaniu służą wciąż trwające testy i prace nad należytym doszlifowaniem poszczególnych elementów gry. Oficjalna premiera FIFA 11 została zapowiedziana na 28 września (USA), a kilka dni później w Europie. A tu jeszcze filmik, w którym możemy sobie obejrzeć wspomniane \"cieszynki”:
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama