Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Budowa S17: Kopią, betonują i szukają \"pamiątek” po II wojnie

Potężne dźwigi powoli stawiają nowe słupy wysokiego napięcia. To na pierwszym odcinku Sielce–Bogucin. Na drugim geodeci mierzą, a saperzy szukają \"pamiątek” po II wojnie światowej.
Budowa S17: Kopią, betonują i szukają \"pamiątek” po II wojnie
(Bartłomiej Żurawski)
Jeszcze szybszego tempa nabierają prace na pierwszym od Warszawy zadaniu nr 1 Sielce–Bogucin. – Coraz bardziej są zawansowane prace odhumusowywania, wykonywanie wykopów i nasypów, wymiana gruntu na terenach torfowych, wykonywanie odwodnień oraz zagęszczanie podłoża, tam gdzie jest to konieczne – wylicza Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Wykonywane są fundamenty i ustawiane słupy linii wysokiego napięcia, której obecny przebieg koliduje z przyszłą trasą ekspresową. – To jest duże zadanie, bo linię energetyczną trzeba przebudować na odcinku ok. 7 km – dodaje Krzysztof Nalewajko. Trwają również prace przy planowanych mostkach i przepustach. Budowane są drogi objazdowe, trwa przebudowa sieci kolidujących z przyszłą trasą i rozbiórka budynków, które podlegały wywłaszczeniu. Trwa przetarg na dzierżawę miejsc obsługi podróżnych. Co się dzieje na odcinku Bogucin–Dąbrowica? Tu inwestor przygotowuje się do wejścia z ciężkim sprzętem. Od 9 lipca wykonawca prowadzi prace przygotowawcze, czyli pomiary geodezyjne i rozpoznanie saperskie. Na zadaniach nr 3 (Dąbrowica–Lubartów) i nr 4 (Lubartów–Witosa) działania koncentrują się wokół pozwoleń, przetargów i decyzji. – W przypadku odcinka numer 3 wysłaliśmy zaproszenia do II etapu przetargu. Biorą w nim udział wykonawcy wyłonieni w I etapie. Termin otwarcia ofert przesunięto z 14 na 21 lipca ze względu na dużą liczbę pytań od potencjalnych wykonawców – tłumaczy Krzysztof Nalewajko. 14 lipca złożono wniosek do Urzędu Wojewódzkiego o wydanie decyzji ZRID na odcinek 4.1 od węzła Dąbrowica do linii kolejowej z Lublina do Świdnika. Jak zwykle największy postęp prac widać na odcinku Witosa–Piaski. – Prowadzone są prace ziemne związane z budową dróg dojazdowych i węzła Świdnik. Trwa przekładka instalacji gazowniczych, elektrycznych i telekomunikacyjnych. Trwają także prace przy przepustach, kładkach i innych obiektach – dodaje Nalewajko. Niestety, szeroko zakrojone prace drogowe powodują utrudnienia w ruchu. – Wyłączony z ruchu jest odcinek od skrzyżowania z al. Lotników Polskich do początku obwodnicy Piask. Kierowcy korzystają z drugiej jezdni w obu kierunkach. Wyłączono z ruchu jeden pas na odcinku od skrzyżowania z Drogą Męczenników Majdanka do budowanej kładki dla pieszych w Kalinówce.
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama