Odbiorcy prądu skarżą się na terminy płatności rachunków
Mieszkańcy Cycowa są zirytowani rachunkami za prąd. Zakład energetyczny bez uprzedzenia zmienił terminy płatności, które nie odpowiadają odbiorcom.
- 09.08.2012 17:46

O sprawie poinformował nas Longin Jastrzębski z Cycowa. – Do tej pory termin płatności za prąd mijał 15 każdego miesiąca. Od lipca nagle skrócono go do 6, 7 lub 8 każdego miesiąca. Sporo ludzi o tym nie wie i naraża się na odsetki. Poza tym często ludzie biorą wypłaty w okolicach 10 i teraz rachunki mają płacić przed pensją – mówi Longin Jastrzębski, jeden z mieszkańców Cycowa.
Rozliczaniem rachunków za energię elektryczną w tym rejonie zajmuje się Polska Grupa Energetyczna Obrót SA w Zamościu. – Wdrażamy nowy system rozliczeniowy, który nie pozwala na jednolite terminy płatności u wszystkich naszych odbiorców. Termin płatności uzależniony jest od daty dokonania odczytu z licznika domowego – mówi Alicja Litwin-Wołek, specjalista ds. wizerunku spółki PGE Obrót SA.
W rezultacie odbiorca otrzymuje fakturę płatną w ciągu 14 dni. Litwin-Wołek dodaje, że kolejne dwa blankiety prognozy będą miały terminy płatności oscylujące pomiędzy 15 a 20 dniem miesiąca i będą płatne co drugi miesiąc. – Etap przejściowy, w którym rachunki mają termin płatności pomiędzy 6 a 10 dniem miesiąca, zakończy się w grudniu tego roku.
Mieszkańcy jednak mają żal do PGE. – Wystarczyło nas powiadomić, że do grudnia będą zmienione zasady poboru opłat za energię elektryczną i PGE odstąpi od pobierania odsetek za kilkudniowe przekroczenia. Przecież to nie chodzi o wielkie pieniądze, ale o gest wobec stałych odbiorców. Szczególnie tych o niskich rentach czy emeryturach, którzy liczą się z każdym groszem – kończy Longin Jastrzębski.
Reklama













Komentarze