Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

S17. Domkną połączenie Lublina z Warszawą. Jest zapowiedź budowy 180 km nowych dróg

Zapowiedź budowy południowej części obwodnicy Warszawy wpisuje się w harmonogram budowy drogi ekspresowej S17. Niewykluczony jest scenariusz, że obie inwestycje zostaną oddane do użytku jednego dnia
S17. Domkną połączenie Lublina z Warszawą. Jest zapowiedź budowy 180 km nowych dróg
Budowa drogi S17

Autor: Jacek Szydłowski/archiwum

Rząd zapowiada budowę 180 km nowych dróg, 6 inwestycji o wartości ponad 11 mld zł i 5 mld zł wsparcia z UE. Środki z Programu Infrastruktura i Środowisko trafią na kolejne odcinki dróg ekspresowych S2, S5, S6, S7 i obwodnicę Góry Kalwarii.

Mieszkańców naszego regionu najbardziej interesują dwie inwestycje: część obwodnicy Warszawy, czyli droga ekspresowa S2 odcinek od węzeł Puławska do węzła Lubelska i obwodnica Góry Kalwarii. Obie te drogi ułatwią wjazd do Warszawy.

Dziś sytuacja jest fatalna. Wjazd czy wyjazd z Warszawy przez miejscowość Zakręt bywają trudne.

– W godzinach szczytu korki są olbrzymie – mówi Piotr Krzywicki, kierowca z Lublina. – Jeszcze bardziej kłopotliwy jest przejazd przez Górę Kalwarię. Rondo na wyjeździe w kierunku mostu na Wiśle jest przyczyną olbrzymich korków. 

– Trasy objęte dofinansowaniem są już na etapie prac budowlanych. W ciągu dwóch-trzech lat większość z nich oddamy do użytku – mówi Krzysztof Kondraciuk, generalny dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad.

Droga ekspresowa S2 na odcinku między węzłami Puławska i Lubelska pełni funkcję południowej obwodnicy miasta. Zaczyna się po zachodniej stronie stolicy, na połączeniu z autostradą A2 na węźle Konotopa, a skończy 33 km dalej na wschód, na węźle Lubelska, gdzie ponownie wpadnie w autostradę A2 oraz skrzyżuje się z projektowaną drogą ekspresową S17, wschodnią obwodnicą Warszawy.

Projektowany odcinek drogi ekspresowej S2 będzie się zaczynać tuż za węzłem Puławska w rejonie Warszawy-Grabówka, a kończyć przed węzłem Lubelska, zlokalizowanym na przecięciu trasy południowej obwodnicy Warszawy z drogą krajową nr 17. Ten 18,5-kilometrowy odcinek, ma być wybudowany do 2020 roku, a jego koszt to 4,59 mld zł.

Trasa będzie mieć dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, pobiegnie tunelem pod Ursynowem, Wisłę przetnie nowym mostem, a nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym przejedzie estakadą.

Powiązane galerie zdjęć:

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama