Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

"To kuriozum na skalę europejską". Jest szansa na przebudowę problematycznej ścieżki rowerowej

Być może 300-metrowy odcinek ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Żwirki i Wigury w Świdniku stanie się bezpieczniejszy dla kierowców i rowerzystów. Obecnie to „kuriozum na skalę europejską”.
"To kuriozum na skalę europejską". Jest szansa na przebudowę problematycznej ścieżki rowerowej
Na odcinku 300 metrów ścieżka 5 razy kończy się i zaczyna.

Chodzi o ścieżkę rowerową biegnącą wzdłuż ulicy Żwirki i Wigury – pisaliśmy o niej w ubiegłym tygodniu. Swoją przygodę na tej ścieżce opowiedział nam rowerzysta Paweł, który na jednym z pięciu wyjazdów z bocznych ulic miał zderzenie z samochodem.

– Na odcinku 200-300 metrów ścieżka 5 razy kończy się i zaczyna. To kuriozum na skalę europejską. Podobno nie byłem pierwszą, ani ostatnią ofiarą takiej organizacji ruchu w tym miejscu – opowiadał pan Paweł.

Zgodnie z prawem, po każdym znaku koniec ścieżki, rowerzysta musi zejść z jednośladu i przeprowadzić go na drugą stronę. Kilka lat temu ten droga wojewódzka 822 została gruntownie przebudowana. Jak tłumaczył Andrzej Gwozda, dyrektor ZDW w Lublinie, ze względu na brak miejsca nie było możliwe zastosowanie innego rozwiązania. – Dlatego ustawiliśmy takie, a nie inne oznakowanie. Jest to uciążliwe dla rowerzystów, ale nie ma innego wyjścia – tłumaczy dyr. Gwozda.

Sprawą zainteresowaliśmy Urząd Miasta Świdnik.

– Problemy związane z poruszaniem się ścieżką rowerową biegnącą wzdłuż ul. Żwirki i Wigury nie są nam obce. Przy planowanym niebawem remoncie dróg osiedlowych zastanowimy się nad możliwością zmiany organizacji ruchu, bądź zastosowaniu progów ograniczających prędkość – mówi Karol Łukasik ze świdnickiego ratusza. 

17 czerwca Świdnicka Masa Krytyczna i Świdnik Miasto dla Rowerów skierowały do ZDW w Lublinie wniosek o wytyczenie 5 brakujących przejazdów rowerowych na drodze rowerowej przy Żwirki i Wigury.

– Uważamy też, że w tym miejscu należy zwiększyć bezpieczeństwo dla kierowców, rowerzystów i pieszych. Proponujemy zbudowanie wyniesionych przejść dla pieszych wraz z przejazdami rowerowymi oraz ich doświetlenie. O tych rozwiązaniach pisaliśmy w rekomendacjach do rewitalizowanego kwartału ulic Puławskiego, Szopena, Matejki, Żwirki i Wigury, które planowane są przez Urząd Miasta – dodaje Klaudia Waryszak-Lubaś z Świdnik Miasto Dla Rowerów.

Takie zmiany umożliwia nowelizacja prawa z 2015 roku. Teraz można wyznaczać przejazdy rowerowe wraz z przejściem dla pieszych o minimalnej szerokości 4,3 m (wcześniej było to 6,5 m).

Do sprawy wrócimy.


Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama