Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Radosnych Świąt Bożego Narodzenia naszym drogim Czytelnikom życzy Redakcja Dziennika Wschodniego
Reklama

Audiomarketing, czyli efektywny sposób na zwiększenie sprzedaży

Rynek proponowanych obecnie dóbr i usług jest niezwykle różnorodny i elastyczny, by sprostać oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających klientów. Mając na uwadze codziennie rozgrywającą się walkę o zaspokojenie potrzeb coraz to większej grupy odbiorców, zwraca się uwagę na każdy, nawet najmniejszy szczegół związany z towarem i procesem sprzedaży. Działania marketingowe mają bowiem za zadanie uświadamiać, wzbudzać zainteresowanie, a także towarzyszyć klientowi podczas zakupu i bezpośrednio po nim.
Audiomarketing, czyli efektywny sposób na zwiększenie sprzedaży

Bardzo istotne jest, aby cały proces był owocny i zadowalający a stworzona strategia marketingowa dawała oczekiwane rezultaty. I właśnie dlatego, bazowa gama instrumentów zwanych marketingiem mix oraz rodzaje technik wpływu i oddziaływania, muszą się nieustannie przeobrażać i wykorzystywać nowe rozwiązania, testy i badania nad procesem podejmowania decyzji. Oferta produktowa, misja firmy, a także proces obsługi, powinny być bardzo spójne i skierowane w przemyślany sposób do grupy docelowej. Im bardziej zadbany poczuje się klient, tym mniej będzie miał wątpliwości co do swojego wyboru, a także opinii o nim.

Audiomarketing - wpływ muzyki na decyzje zakupowe

Proces decyzji o zakupie dobra lub usługi podejmowany jest jako odpowiedź na występującą u człowieka potrzebę, chęć lub pragnienie. Dlatego też działania marketingowe mają za zadanie wychodzić naprzeciw tym potrzebom i je zaspokajać z zyskiem. Mając na uwadze piramidę potrzeb człowieka, warto skupić się również na sferze emocjonalnej jednostki. Poznawanie zjawisk i definiowanie opinii odbywa się bowiem z udziałem zmysłów (smak, wzrok, dotyk, węch, słuch), a także wywołanych przez nie konkretnych funkcji mózgu, emocji i odczuć. Dlatego też właśnie audiomarketing cieszy się coraz to większą popularnością wśród technik wywierania wpływu. Muzyka wykorzystywana jest jako przemyślany czynnik i bodziec warunkujący zachowanie człowieka (odbiorcy, klienta, konsumenta). Odpowiednio dobrana do miejsca (centrum handlowe, elegancki butik, salon kosmetyczny lub restauracja) muzyka, tworzy jego klimat. Dzięki szczegółom dotyczącym rytmu, słów i konfiguracji, można za sprawą audiomarketingu budować podprogowy przekaz reklamowy. A tym samym sterować grupą odbiorców, budować konkretną grupę docelową, wielkość i sposób podejmowanych decyzji oraz zadowolenie.

Audiomarketing - profesjonalne działania marketingowe

W związku z tym, że audiomarketing stał się popularną metodą na wsparcie strategii marketingowej firmy, wszedł także do oferty usługowej agencji muzycznych, reklamowych i multimedialnych. Czy jednak warto stawiać na tego rodzaju wsparcie, czy też samodzielnie zadbać o oprawę muzyczną? Na pewno nie można zapomnieć, że kluczowym elementem stanowiącym o efektywności prowadzonego audiomarketingu jest jego dopasowanie do wnętrza i grupy docelowej. A zadanie to powinno opierać się o wiedzę w kwestii istoty muzyki, emocji, relacji między konkretnym wpływem a zachowaniem człowieka.

Co za tym idzie, projekt winien być przemyślany i stworzony przez specjalistów do spraw marketingu sensorycznego. Dbałość o detale może procentować w efektywności przeprowadzanych strategii. Prócz tego dużą zaletą wsparcia eksperckiego jest posiadany przez firmy, które się tym zajmują, ogromny zasób utworów o różnej tematyce i zabarwieniu, dzięki czemu można wybierać do swojej playlisty oryginalne brzmienia i tworzyć przemyślane zestawienia. Agencje zajmujące się audiomarketingiem dysponują odpowiednimi kanałami przekazu muzyki, a także środkami i systemami pozwalającymi na ciągłą koordynację odtwarzanej listy, zmianę klimatu granego utworu i nagłośnienia. Istnieje również możliwość uniknięcia opłat na rzecz ZAiKS-u i organizacji chroniących prawa autorskie twórców.

Audiomarketing - sposób na zwiększenie sprzedaży

Mając na uwadze przedstawione zalety audiomarketingu, a także zmiany, jakie wciąż występują w branży reklamowej, warto postawić na tego rodzaju działanie marketingowe. Zmienny system postrzegania świata, dostępność dóbr i usług za konkurencyjną cenę i wszechobecny wpływ reklam wizualnych powoduje, że odbiorca nie zwraca już na nie tak dużej uwagi. A co za tym idzie, tradycyjne podejście do strategii marketingowej staje się być niewystarczające. Śmiało można więc powiedzieć, że audiomarketing, to działanie z przyszłością. Istotny jest także fakt, że efektywność wpływu muzyki jest odgórnie zaprojektowana i funkcjonuje w ramach podświadomości człowieka. Muzyka płynące w tle decyzji zakupowych może mieć ogromny wpływ na ich wygląd. Nie chodzi o pojedynczy akt dokonania zakupu, ale o cały proces podejmowania działań klienta w danym miejscu. Ma za zadanie tworzyć przyjemny klimat, popychać do finalizacji wyborów, a także zakorzeniać w nabywcy pozytywne odczucia związane z lokalem lub marką, tak by w przyszłości wrócił i proponował dobro lub usługę innym uczestnikom rynku. Tylko dopasowana i przemyślane strategie marketingowe mogę wywierać odpowiedni wpływ na klienta, dlatego ich wybór winien opierać się o podstawy marketingu mix i nowoczesne techniki marketingowe.

Pomocy merytorycznej podczas tworzenia artykułu udzieliła firma VSG - Digital Signage Solutions.


Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama