Tym samym kierowcy będą mieli do dyspozycji blisko 155 km dwujezdniowej trasy do końca obwodnicy Piask.
Oddawanie pierwszych odcinków S17 pomiędzy węzłem Lubelska a Kurów Zachód GDDKiA rozpoczęła przed wakacjami. Jako pierwszy, 13-kilometrowy odcinek pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód. Z początkiem lipca drogowcy oddali do ruchu kolejne 30 km, czyli dwa odcinki od końca obwodnicy Garwolina do Gończyc i dalej do granicy województw mazowieckiego i lubelskiego (o łącznej długości 25,2 km) wraz z 5-kilometrowym fragmentem kolejnego odcinka do węzła Ryki Północ gdzie kierowcy zjeżdżali na stary przebieg DK17. Z początkiem września kierowcy wjechali na pozostałe 15 km S17 pomiędzy węzłami Ryki Północ oraz Skrudki i tym samym zyskali dwujezdniową trasę od początku obwodnicy Garwolin do końca obwodnicy Piask.
Kolejne 13 km dwujezdniowej drogi ekspresowej pozwoli zaoszczędzić kilka minut jazdy. Nowa ekspresówka powstała w śladzie dawnej DK17. W ramach budowy S17 powstał węzeł Lipówki na przecięciu z drogą wojewódzką 805, a obok niego miejsce obsługi podróżnych na którym po wyłonieniu dzierżawcy uruchomiona zostanie stacja paliw i gastronomia.
Zmiany w organizacji ruchu na odcinku od węzła Lubelska do końca obwodnicy Kołbieli
Lada dzień kierowcy skorzystają z objazdu w obrębie węzła Lubelska, a jadąc dalej na południe już mają do dyspozycji jedną jezdnię S17. Dzięki temu omijają Wiązowną, Wolę Ducką, Ostrów, Ostrowik i Kołbiel. Jedynie w trzech miejscach na krótkich odcinkach korzystają z dotychczasowej DK17. Jadąc od Warszawy w kierunku Lublina tuż przed Wolą Ducką, za Ostrowikiem i tuż przed początkiem odcinka Kołbiel – Garwolin. Z kolei w sąsiedztwie wiaduktu w ciągu DK50 nad S17 wytyczono tymczasowe rondo na skrzyżowaniu tych dróg.














Komentarze