Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Pokuta dla znanej sieci handlowej. Musi rozdać klientom bony na 7,5 mln zł

Właściciel sieci handlowej Biedronka musi rozdać klientom bony zakupowe o łącznej wartości 7,5 mln zł – tak zdecydował prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Pokuta dla znanej sieci handlowej. Musi rozdać klientom bony na 7,5 mln zł

Autor: Maciej Kaczanowski

Taka "pokuta" została wymierzona spółce Jeronimo Martins Polska m.in. za nieterminowe zamieszczanie regulaminów promocji.

– Zdarzały się bowiem sytuacje, w których to przedsiębiorca informował w reklamach i materiałach promocyjnych, że szczegóły akcji można poznać wchodząc na stronę internetową, tymczasem regulaminów tam nie było lub pojawiały się z opóźnieniem, zdarzało się, że nawet w ostatnim dniu akcji – informuje UOKiK.

Urząd ma również zastrzeżenia do tego, jak Biedronka rozpatrywała zgłaszane reklamacje. W niektórych przypadkach trwało to dłużej niż przepisowe 30 dni. – Zgodnie z prawem, jeżeli przedsiębiorca przekracza ten termin, przyjmuje się, że uznał roszczenia klienta. Występowały jednak sytuacje, w których Jeronimo Martins Polska negatywnie rozpatrywał reklamacje po upływie 30 dni od ich złożenia – tłumaczy urząd.

Właściciel sieci Biedronka został zobowiązany do zorganizowania „akcji edukacyjnej i quizu dla klientów”. – Po zapoznaniu się z prawami klientów obowiązującymi podczas dokonywania zakupów, konsumenci będą mogli rozwiązać test i wygrać bon na zakupy w sieci Biedronka o wartości 15 zł. Spółka przygotuje 500 tys. voucherów o łącznej wartości 7,5 mln zł – informuje UOKiK. – Kod rabatowy będzie wysyłany na numer telefonu komórkowego konsumenta. Dla jednego numeru będzie przyznany tylko raz. 


Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama