Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Wojewódzki Urząd Pracy

Pociągi mają przyspieszyć. Ale na razie często brakuje lokomotyw i pasażerowie jeżdżą... autobusami

Od grudnia o 10 minut ma się skrócić czas przejazdu pociągów między Hrubieszowem a Zamościem. Na razie problemem okazuje się zapewnienie sprawnych lokomotyw spalinowych pociągom kursującym po niezelektryfikowanej trasie.
Pociągi mają przyspieszyć. Ale na razie często brakuje lokomotyw i pasażerowie jeżdżą... autobusami

Autor: Archiwum / zdjęcie ilustracyjne

Podróżni wybierający się do Hrubieszowa pociągiem PKP Intercity niejeden raz musieli jechać autobusową komunikacją zastępczą, bo w Lublinie nie było sprawnej lokomotywy spalinowej, która mogłaby pociągnąć wagony. Ta sama lokomotywa zdążyła się popsuć 28 października, a następnie 7 i 9 listopada.

Ponowne usterki tego samego pojazdu w pierwszych dniach listopada poskutkowały wezwaniem serwisu producenta taboru do natychmiastowego wyeliminowania problemu, który przy wcześniejszych weryfikacjach przez niego nie był potwierdzany – tłumaczy biuro prasowe PKP Intercity. – Sytuacja taborowa w zakresie lokomotyw stabilizuje się w związku z powrotem z naprawy dwóch lokomotyw oraz perspektywą otrzymania kolejnej do końca roku, zgodnie z zapisami umowy z producentem taboru.

Wydarzenia z przełomu października i listopada nie były jednak wyjątkiem. Autobusy zamiast pociągu wiozły pasażerów między Lublinem a Hrubieszowem także w wiele innych dni, chociażby 25 i 26 listopada. Problem pojawia się także, choć nie na taką skalę, z obsługą połączeń między Lublinem a Warszawą przez Lubartów i Parczew. Również tutaj „z przyczyn technicznych” konieczne było uruchamianie komunikacji zastępczej.

– Każdy przypadek usterek jest traktowany priorytetowo przez nas, ponieważ zależy nam, by dysponować liczbą lokomotyw niezbędna do realizacji rozkładu jazdy – przekonuje PKP Intercity. – Nie mamy wpływu na zdarzenia losowe na sieci kolejowej, które powodują wyłączenia pojazdów z eksploatacji i prowadzą do konieczności wykonania, niejednokrotnie długoterminowych, napraw.

Mimo problemów z obsługą połączeń, kolej chwali się skróceniem czasu przejazdu między Hrubieszowem a Zamościem. Od niedzieli pociągi pasażerskie będą mogły się tu „rozpędzać” do 80 km/h dzięki ułożeniu nowych podkładów i szyn.

– Podróż między Hrubieszowem a Zamościem będzie krótsza o ok. 10 minut – podkreśla Karol Jakubowski ze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, która wyłożyła na poprawę torów 10 mln zł.


Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama