Termin oddania lubelskiego megadworca do użytku był już jednak wydłużany trzykrotnie. Ten aktualny i ostateczny został wyznaczony na 20 października.
– Zbliżamy się do sfinalizowania tej kluczowej dla miasta i regionu inwestycji - inteligentnego, nowoczesnego obiektu wraz z peronami i nowym układem drogowym – zapewnia Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Lublina ds. inwestycji i rozwoju.
Ratusz stan zaawansowania prac szacuje na 90 proc. Ich wartość lada moment przekroczy 200 mln zł. Nowy dworzec najprawdopodobniej zostanie jednak otwarty dopiero w przyszłym roku.
– Po zakończeniu prac przez wykonawcę nastąpi etap odbiorów oraz procedura związana z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego. Otwarcie dworca dla pasażerów będzie możliwe po zakończeniu niezbędnych formalności i uruchomieniu pierwszych funkcjonalności nowego obiektu – dodaje Artur Szymczyk.
Obecnie roboty skupiają się głównie na układaniu nawierzchni placu dworcowego oraz robotach wykończeniowych i instalacyjnych w budynku, m.in. układaniu płytek ściennych i podłogowych, żywicy w garażach oraz robotach malarskich. Ponadto prowadzone są dodatkowe uzgodnienia w zakresie instalacji elektrycznych oraz branży zieleniarskiej.
Na ukończeniu są już także zadania drogowe. Od wczoraj w nowym miejscu znajduje się przystanek końcowy dojeżdżających do dworca kolejowego Lublin Główny autobusów komunikacji miejskiej.
– Dotychczas pojazdy stawały na ul. Młyńskiej, a po zmianie na łączniku w zatoce autobusowej. Przystanki pozostały bez zmian. W tym czasie drogowcy wykonają oznakowanie poziome na ul. Młyńskiej – przypomina Justyna Góźdź z biura prasowego Urzędu Miasta.
I dodaje: – Ponadto wykonawca będzie montował trakcję trolejbusową pod zadaszeniem dworca. Jeśli prace w tym zakresie przebiegną pomyślnie, to z końcem wakacji powinny rozpocząć się odbiory branży drogowej, czyli zmodernizowanych ulic.
Budowa Dworca Metropolitalnego jest częścią wielkiego projektu, wartego prawie 340 mln zł. Blisko 194 mln zł pochodzą z unijnego dofinansowania. Oprócz powstania nowoczesnego obiektu dworcowego inwestycja obejmowała także budowę zjazdu z ul. Lubelskiego Lipca ’80 do ul. Dworcowej oraz jej łącznika z al. Piłsudskiego, a także rozbudowę ul. Krochmalnej. Te zadania zostały już ukończone i odebrane.













