Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Zadzwonił do niego „pracownik banku”. Stracił 90 tys. złotych

43-latek otrzymał telefon od rzekomego pracownika banku. Usłyszał, że ktoś ma dostęp do konta bankowego i wykonuje przelewy, dlatego potrzebna jest autoryzacja.
Zadzwonił do niego „pracownik banku”. Stracił 90 tys. złotych

Autor: Policja

Taki telefon odebrał w poniedziałek mieszkaniec powiatu janowskiego. Dostał informację, że ktoś włamał się na jego konto bankowe i wykonuje przelewy. Oszust przekonał mężczyznę, że możliwość przelewów została zablokowana i konieczna jest ich autoryzacja, aby odzyskać stracone pieniądze.

Mężczyzna, bez wahania postąpił zgodnie z instrukcją i autoryzował transakcje, otrzymywane przez SMS. W taki sposób z jego konta ubyło prawie 90 tys. złotych.

- Internetowi przestępcy udoskonalają swoje metody działania i wykorzystują każdą okazję, aby wyłudzić oszczędności. Najlepiej jest rozłączyć taką rozmowę i samemu skontaktować się z bankiem. Nie działajmy pochopnie i pod wpływem emocji. Zastanówmy się zanim pod namową dzwoniących przekażemy jakiekolwiek pieniądze czy kody blik - aspirant sztabowy Faustyna Łazur z KPP w Janowie Lubelskim.


Podziel się
Oceń

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama