Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Uwierzyła, że jej pieniądze są zagrożone. Oszczędności trafiły w ręce oszustów

Z 41-letnią mieszkanką Gminy Cyców skontaktował się rzekomy konsultant banku. Złodziej zaproponował przelanie pieniędzy na „bezpieczne konto”.
Uwierzyła, że jej pieniądze są zagrożone. Oszczędności trafiły w ręce oszustów
Czujność poszkodowanej zgubił m.in. fakt, że na jej telefonie pojawiła się nazwa banku, w którym miała założony rachunek.

Autor: pixabay.com

Wszystko zaczęło się od niespodziewanego telefonu. Czujność poszkodowanej zgubił m.in. fakt, że na jej telefonie pojawiła się nazwa banku, w którym miała założony rachunek. Fikcyjny konsultant poinformował ją, że ktoś mógł wziąć w jej umieniu kredyt. W związku z tym konieczna miała być weryfikacja, dlatego oszust zaproponował przełączenie do działu obsługi technicznej konta.

- Kolejno z kobietą połączył się inny mężczyzna i polecił zainstalowanie aplikacji służącej do konwersacji na czacie. Następnie poinstruował, aby zalogowała się do bankowości internetowej oraz zwiększyła limit wypłat internetowych, za pośrednictwem kodu BLIK oraz na karcie bankomatowej – wyjaśnia młodszy aspirant Izabela Zięba. I jak podkreśla: - Oszust przez cały czas wywierał presję na swojej rozmówczyni, wmawiając jej jednocześnie, że wypłynęły dane konta bankowego jej oraz jej męża i ktoś może w ich imieniu zaciągnąć kredyt.

Finalnie kobieta przelała pieniądze na „bezpieczne konto”. W ten sposób straciła 8 tysięcy złotych.

Policja apeluje o ostrożność i rozważne decyzje dotyczące środków finansowych. Mundurowi zwracają również uwagę na narastający spoofing, czyli rodzaj ataku, w którym przestępcy podszywają się pod dowolnie wybrany przez siebie numer telefonu. W tym przypadku podali się za pracownika banku.


Podziel się
Oceń

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama