Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl. Premiera i wielki powrót do Zony (wideo)

Anomalie i artefakty. Pijawki i bandyci. Wódka i promieniowanie. Premiera gry S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl.
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl. Premiera i wielki powrót do Zony (wideo)
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl

Autor: GSC Game World

Pierwsze informacje o grze S.T.A.L.K.E.R. pojawiły się w 2002 roku. To, o czym mówili i co pokazywali ukraińscy programiści ze studia GSC Game World zelektryzowało graczy. Miał być niezwykły świat gry z niespotykanym klimatem i nowatorskimi rozwiązaniami.
Miała być olśniewająca grafika i tak dobra sztuczna inteligencja, że słowo „inteligencja” byłoby jak najbardziej na miejscu. Miało być...

Gdzieś tak w 2006 roku wszyscy stracili nadzieję że gra w ogóle wyjdzie. A jednak ukazała się w kwietniu tamtego roku. Oka-zało się, że połowy rzeczy w niej ma, a w zamian jest masa błędów i niedoróbek.
Efekt? Jedna z najlepszych, najciekawszych, najbardziej klimatycznych gier w historii.

Klimat opustoszałej zony wokół elektrowni atomowej w Czarnobylu. Wyludnione i zarośnięte bokowiska Prypeci, małe wioski zaludnione z obozującymi przy ognisku Stalkerami, wysoki stopień trudności i realizm... Długo można by wyliczać. Do dziś gra jest żywa i wciąż powstają nowe mody.

2007 to dodatek Czyste Niebo. Tradycyjnie niektórzy bez pierwszych patchy nie mogli w ogóle grać. Ale kiedy już zagrali, trudno im było przestać. Wreszcie w 2009 wychodzi Zew Prypeci z nowymi, znacznie większymi lokacjami.

Potem zaczęły się kłopoty studia GSC Game World i co jakiś czas tylko słyszeliśmy, że studio działa i coś tworzy (do tej pory ukazała się tylko jedna gra: strategia Kozacy 3 w 2016 roku). Tymczasem pojawiały się inne studia złożone z byłych pracowników GSC zabierające się za takie tytuły jak Survarium.


W 2018 właściciel studia GSC Game World, Siergiej Grigorowicz napisał na swoim Facebooku, że prace nad grą S.T.A.L.K.E.R. 2 trwają, a premiery możemy się spodziewać w 2021 roku.

Wreszcie w lipcu 2020 roku, jedenaście lat po Zewie Prypeci, pojawia się pierwszy zwiastuna gry S.T.A.L.K.E.R. 2.

Prace nad gra idą już pełną parą. Twórcy serwują kolejne materiały i zapowiedzi.

W lutym 2022 roku Putin znów atakuje Ukrainę, jednak prace nad grą nie ustają. O wszystkim opowiada ten film:

Premiera jest trochę przesuwana, ale kolejne materiały z rozgrywką potwierdzają, że gra jest coraz bliższa ukończenia. W końcu jest, Dziś od godziny 17 będzie już można grać. Na PC i Xbox series X. Gra jest też dostępna w Xbox Game Pass.

Co na nas czeka?
Zona.
Zona ze wszystkimi niebezpieczeństwami. Mutanty, anomalie, bandyci. I promienioowanie. A wszystko wymieszane z nieli-niową fabułą, wysokim stopniem realizmu i trudności.
Ale czego człowiek nie zniesie, żeby zdobyć artefakty.

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
Wymagania sprzętowe. Konfiguracja minimalna:

System: Windows 10 (64-bit)
• Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 1060 6GB/AMD Radeon RX 580 8GB/Intel Arc A750
• Procesor: Intel Core i7-7700K/AMD Ryzen 5 1600X
• Pamięć: 16 GB RAM
• Miejsce na dysku: 160 GB dostępnej przestrzeni
To ma wystarczyć do ustawień niskich i 30 FPS w rozdzielczości Full HD.

Konfiguracja zalecana:
• System: Windows 10 (64-bit)
• Karta graficzna: Nvidia GeForce RTX 3070 Ti/Nvidia GeForce RTX 4070/AMD Radeon RX 6800 XT
• Procesor: Intel Core i7-11700/AMD Ryzen 7 5800X
• Pamięć: 32 GB RAM
• Miejsce na dysku: 160 GB dostępnej przestrzeni
Ustawienia wysokie i 60 FPS przy rozdzielczości 1440p. I wykorzystaniu technik upscalingu takich jak DLSS czy FSR.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama