
Nie od razu Rzym zbudowano, ale wszystkie drogi prowadzą do Rzymu. W grze Anno 117: Pax Romana oba stwierdzenia są jak najbardziej na miejscu, co potwierdza chociażby nowy, prawie 6-minutowy materiał z rozrywki.

Wszystko zaczęło się w 1998 roku od wydania gry Anno 1602: Tworzenie Nowego Świata. W ciągu czterech lat ta strategia czasu rzeczywistego skupiona na ekonomii znalazła ponad 2,5 miliona nabywców i stała się początkiem całej serii: Anno 1503, Anno 1700, Anno 1404 i... Anno 2070 oraz Anno 2205. Te dwie ostatnie gry wydane w 2011 i 2015 roku porzuciły czasy historyczne, ale juz w 2019 roku seria wróciła na stare tory, a to za sprawą Anno 1800.
A co nas czeka w najnowszej odsłonie? Tytuł – Anno 117: Pax Romana – zdarza prawie wszystko.
Nasza przygoda zacznie się na wyspie Lacjum. Tu staniemy się świeżo mianowanym gubernatorem Nasze zadanie? Budowanie miast i rozwój imperium. Rozbudowa dzielnic, dbanie o potrzeby mieszkańców , współpraca i handel z innymi gubernatorami, dyplomacja (ale opcja militarna też wchodzi w grę; ma lądzie i na morzu).
Twórcy – Ubisoft Mainz – zapowiadają, że nasze wybory w grze będą miały znaczenie: czy przyjmiemy lokalną kulturę celtycką, czy narzucimy rzymskie tradycje? Jaki styl architektoniczny będzie dominujący? Jacy bogowie będą najważniejsi?
Twórcy chwalą się także szczegółowością i dbałością o detale. Od dzieci ganiających psy po ulicach po tysiące kibicujących widowiskom w Koloseum. „Gracze będą budować swoje prowincje od pojedynczej osady po wiele wiecznych miast w kilku prowincjach. Od wysp na horyzoncie po odległe góry, gracze mogą budować na prawie każdym terenie, jaki widzą – a wszystko to w jakości graficznej, która jest punktem odniesienia dla gatunku” – czytamy w informacji prasowej.
A jak wygląda gra Anno 117: Pax Romana w akcji? A tak:
Premiera gry Anno 117: Pax Romana została zaplanowana na zimę 2025 roku. Na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X|S,
