
21 przedszkoli z całego miasta wzięło udział w drugiej edycji Przeglądu Piosenki Dwujęzycznego Przedszkolaka. Sceną zawładnęły dzieci śpiewające po angielsku.

Przegląd ma na celu nie tylko prezentację umiejętności językowych przedszkolaków, ale też wspieranie ich rozwoju scenicznego, społecznego i obywatelskiego. Dzieci prezentowały anglojęzyczne piosenki, często z układami tanecznymi, niejednokrotnie w kostiumach: wszystko to z ogromnym zaangażowaniem i entuzjazmem.
– Dla dzieci to nie tylko występ, ale też przygoda, która uczy odwagi, pewności siebie i współpracy z rówieśnikami – komentuje jedna z nauczycielek przedszkola biorącego udział w wydarzeniu.
Za organizacją przeglądu stoi Fundacja Dwujęzyczny Przedszkolak, która od lat promuje nowoczesną edukację językową dzieci w wieku przedszkolnym. Jej celem jest wspomaganie rozwoju dwujęzyczności już od najmłodszych lat – nie tylko w dużych miastach, ale i w mniejszych ośrodkach, niezależnie od statusu społecznego rodzin.
Fundacja tworzy innowacyjne programy edukacyjne, organizuje szkolenia i konferencje dla nauczycieli, dyrektorów oraz samorządowców, a także realizuje ogólnopolskie akcje charytatywne. – Od 2015 roku w projektach realizowanych przez Fundację wzięło udział ponad 500 tysięcy dzieci z całej Polski – informują organizatorzy.
Fundacja nie ogranicza się jedynie do języka. Prowadzi także projekty łączące edukację z kulturą, promując tradycje regionalne i różnorodność Polski. Takie działania wpisują się w szerszy kontekst wspierania świadomego obywatelstwa i otwartości na świat od najmłodszych lat.
– Bardzo się cieszę, że mieszkańcy naszego miasta i regionu rozwijają swoje umiejętności od najmłodszych lat. Gratuluję wszystkim uczestnikom przeglądu, ich opiekunom, rodzicom oraz osobom zaangażowanym w realizację działań aktywizujących dzieci – mówił wojewoda lubelski Krzysztof Komorski podczas wtorkowego (13 maja) otwarcia wydarzenia.
