Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Co zrobić z bublem znalezionym pod choinką?

Prezenty nie zawsze cieszą. Zwłaszcza gdy już po godzinie użytkowania odmawiają posłuszeństwa, radykalnie zmieniają swe właściwości po pierwszym praniu, stwarzają zagrożenie dla otoczenia, słowem - gdy po dochodzimy do wniosku, że są… do niczego. Co w takiej sytuacji robić?
Zasady zwrotu towaru wadliwego przy sprzedaży bezpośredniej określa Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego z 27 lipca 2002 r. Wynika z niej m.in., że: • reklamacji podlega nie tylko towar wadliwy, ale również towar niezgodny z umową • towar niezgodny z umową oznacza brak właściwości czy cech określonych w umowie, brak zgodności z opisem, wzorem czy próbką • istotne jest ustalenie, czy taka niezgodność istniała w chwili zakupu • za wady powstałe z winy klienta sprzedawca nie odpowiada • sprzedawca może wykazać, że nie wiedział o zapewnieniach zawartych w reklamie lub oznakowaniu towaru (np. gdy powołujemy się na zagraniczną reklamę) • na reklamację mamy dwa lata, jednak w przypadku stwierdzenia wady, musimy ją zgłosić w ciągu dwóch miesięcy • sprzedawca ma dwa tygodnie na odniesienie się do zgłoszonej reklamacji; brak odpowiedzi oznacza akceptację • czas na rozpatrzenie reklamacji nie oznacza jednak terminu naprawy czy wymiany towaru. (hap) • sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu pieniędzy w każdej sytuacji • w przypadku, gdy możliwa jest naprawa albo wymiana towaru (wybór należy do klienta), nie możemy żądać zwrotu pieniędzy za wadliwy towar • sprzedawca nie musi wymieniać towaru na nowy, gdy nie jest to możliwe bądź udowodni, że wymaga to poniesienia nadmiernych kosztów Zasady zwrotów przy sprzedaży na odległość określa Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z 2 marca 2000 r. Stanowi ona m.in.. że: • przy tego typu zakupach mamy możliwość zwrotu towaru pełnowartościowego i zgodnego z umową • zwrotu możemy dokonać bez względu na stanowisko sprzedawcy (inaczej niż w przypadku sprzedaży bezpośredniej), bez konieczności negocjacji • na zwrot mamy 10 dni • przed upływem tego terminu trzeba wysłać list polecony z informacją o rezygnacji z towaru • termin jest liczony od dnia otrzymania produktu przez kupującego

Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama