Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Batman: Arkham Asylum. Lekcja fizyki

Batman: Arkham Asylum – demo już jest. A wraz z nim dużo trudnych słów: batarang, wolumetryczny, physX, renderowanie…
Demo jest dostępne za pośrednictwem Xbox 360 Marketplace, PlayStation 3 Network oraz na stronie www.batmanarkhamasylum.com do ściągnięcia na PC. I teraz każdy może zrobić trzy rzeczy: Po pierwsze, sprawdzić, czy bardzo pochlebne opinie o grze mają uzasadnienie. Po drugie, porzucać batarangiem, czyli jednym z gadżetów Batmana. Po trzecie wreszcie, sprawdzić, po co Batmanowi wolumetryczna mgła (ale to już tylko na PC. I to nie wszystkich…) Mgła i pajęczyny Tydzień temu przedstawiciele Nvidia Corporation poinformowali, że nowy Batman będzie obsługiwać technologię Nvidia PhysX, która pozwala na tworzenie niezwykle realistycznych środowisk wypełnionych w pełni interaktywnymi materiałami i obiektami. Technologia PhysX, sprzętowo akcelerowana przez obsługujące ją procesory graficzne Nvidia GeForce, wykorzystuje moc obliczeniową kart graficznych do renderowania w środowisku gry obiektów fizycznych, które nie tylko współtworzą ogólny wygląd gry, ale także kreują wciągający i wiarygodny świat gry. A mówiąc konkretnie: w ciemnych korytarzach szpitala Arkham Asylum będziemy mieli wolumetryczną mgłę reagującą na ruchy Batmana. Na podobnej zasadzie działają pajęczyny – kiedy nasza postać przejdzie, zostaną rozerwane. Podczas walki z pomocnikami Jokera rozrzucone papiery, puszki czy inne śmieci tworzą poruszający się wir, itd. Niby nic, ale takie rzeczy przydają grze klimatu i realizmu. – Obsługa technologii PhysX pozwoliła nam wzbogacić pecetową wersję gry – mówi Sefton Hill, Game Director w firmie Rocksteady Studios. – Gdy Batman oddziałuje ze środowiskiem, stary szpital psychiatryczny tworzy bardziej wciągający i wiarygodny, dosłownie wsysający gracza świat. Na co poszła kasa A już bez tego tytułowy Arkham Asylum (szpital dla obłąkanych) wygląda całkiem groźnie. A to z tego względu, ze jego pacjentami są najgorsze zmory z Gotham City. Trujący Bluszcz, Zsasz i Joker. A ten – wiadomo – ma jeden cel: załatwić Człowieka Nietoperza. Czyli nas. Na szczęście, nie jesteśmy bezbronni. Mamy znane z filmów i komiksów gadżety, możemy się skradać, walczyć wręcz i szybować w powietrzu. I choć jest to klasyczna gra akcji, twórcy nie oszczędzali na scenariuszu i zatrudnili Paula Diniego, zdobywcę 5 nagród Gemmy i współtwórcę serialu Batman: The Animated Series. A resztę kasy wydali na bardzo dobrą, klimatyczną oprawę graficzną i świetnie zrobione przerywniki filmowe. Więcej o technologii Nvidia PhysX na: www.nvidia.pl/physx Więcej o grze Batman: Arkham Asylum na: www.batmanarkhamasylum.com

Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama