Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Lublinianie wygrali z Lubzelem

Liliana i Radosław Chwiałkowscy zarzucili lubelskiej firmie energetycznej, że nie dba o ochronę danych osobowych swoich klientów. Osoby niepowołane mogły wejść w ich posiadanie. W spółce przeprowadzono kontrolę. Teraz klienci nie muszą się już martwić o ochronę swoich danych.
Państwo Chwiałkowscy korzystają z usług PGE Lubelskich Zakładów Energetycznych, znanych do tej pory jako Lubzel. Firma przekazała im przez kuriera wezwanie do zapłaty zaległego rachunku za prąd. Pismo nie było jednak w kopercie, natomiast małżeństwo zarzuca nadawcy, że w ten sposób umożliwił osobom postronnym dostęp do ich poufnych danych. Miejski rzecznik konsumentów nie ma wątpliwości, że zaszło uchybienie. - To ewidentne naruszenie dóbr osobistych. Nie mieści mi się w głowie, że tak duża spółka może działać w ten sposób - skomentowała sytuację \"Kurierowi Lubelskiemu\" Lidia Baran-Ćwirta. Małżeństwo z Lublina interweniowało w centrali PGE, w Ministerstwie Skarbu Państwa oraz w Biurze Generalnego Inspektora Danych Osobowych. W efekcie lubelska spółka energetyczna została skontrolowana, od tamtej pory wezwania do zapłaty doręcza w kopertach. Kontrola wykryła kolejne uchybienie. Firma PUS Edzen z Lublina, która od 10 lat doręcza korespondencję na zlecenie LZE, została zgłoszona do rejestru GIODO dopierow lipcu tego roku. Wcześniej firma energetyczna nie mogła jej powierzać danych swoich klientów.

Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama