Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Dziennik budowy S17: Szukają min i kopią pod węzeł (zdjęcia, wideo)

Artur Kubkowski, saper z cywilnymi uprawnieniami, przez dzień przeszukiwał fundamenty. Jest to rutynowa czynność na budowie S17.
Niestety, wykonawca ma też spore kłopoty. – Nie możemy się dogadać się z wójtem gminy Jastków w sprawie korzystania z dróg lokalnych. Chcemy korzystać z czterech takich odcinków: dwóch będących pod nadzorem Starostwa Powiatowego w Lublinie i dwóch gminnych – mówi Łukasz Prędecki, menedżer z Budimeksu. – Zadeklarowaliśmy nawet, że spełnimy wszystkie wymagania wójta, jednak i to nie wystarczyło – menedżer zastrzega, że brak porozumienia opóźnia prace ziemne. – Już teraz na budowie pracowałby blisko 200 maszyn. Niestety, problemy z komunikacją wstrzymują nam pracę. Znaczący postęp prac widać także na odcinku pierwszym. Od węzła Sielce do węzła Dąbrowica. – Już widać nasypy i przygotowany grunt pod drogę – dodaje Nalewajko. – Dlatego budowa tej drogi wymaga tak ogromnych prac ziemnych. Na drodze ekspresowej różnica wzniesień nie może być duża, by kierowcy mieli dobrą widoczność, pozwalającą wyhamować w sytuacjach awaryjnych. Najbardziej zaawansowane prace są na zadaniu nr 5, Witosa–Piaski. Prowadzone są prace ziemne związane z budową dróg dojazdowych i węzła Świdnik. Zagęszczane i osuszane jest podłoże. – Po sprawdzeniu parametrów próbnego odcinka podbudowy przyszłej jezdni rozpoczęto prace przy jej układaniu na dalszej części trasy – tłumaczy Nalewajko. – Wyłączony z ruchu jest odcinek od skrzyżowania z al. Lotników Polskich do początku obwodnicy Piask, kierowcy korzystają z drugiej jezdni w obu kierunkach. Wyłączono z ruchu jeden pas na odcinku od skrzyżowania z Drogą Męczenników Majdanka do budowanej kładki dla pieszych w Kalinówce.

Powiązane galerie zdjęć:

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama