Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Dziennik budowy S17: Ponad 85 tysięcy wywrotek ziemi

Na pierwszym zadaniu, jadąc od Warszawy, pomiędzy węzłami Sielce – Bogucin w dalszym ciągu trwają prace ziemne: wykonywanie wykopów i nasypów, wymiana gruntu na terenach torfowych, zagęszczanie podłoża i układanie specjalnych siatek geosyntetycznych pod nasypy, które zapobiegają obsuwaniu ziemi.
– Budowana jest droga łącząca węzeł Przybysławice z DK17. Trwają także prace przy obiektach inżynieryjnych, co w miejscach styku z przebiegiem DK17 powoduje lekkie utrudnienia – tłumaczy Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. – W okolicy węzła Bogucin ruch pojazdów przełożono na drogę objazdową, a w okolicy węzła Sielce na skraju jezdni ustawiono betonowe zapory. Od początku inwestycji na tym odcinku przewieziono ponad 85,5 tys. wywrotek (każda o masie 18 ton ładunku) gruntu i piasku. Czyli ponad półtora miliona ton. Usunięto blisko 322 tys. m. sześciennych urodzajnej ziemi, w miejscach wymiany gruntu wybrano blisko 106 tys. m. sześciennych gruntu o słabej nośności zastępując go ponad 117 tys. m. sześciennych odpowiedniego materiału. Na odcinku numer 2, Bogucin – Dąbrowica, pracują geodeci. Prowadzona jest również rozbiórka domów i przekładane są instalacje podziemne kolidujące z przebiegiem trasy. Trwają wreszcie prace przy odhumusowaniu terenu i wycince drzew. Ruszyły też roboty ziemne pod obiekty inżynieryjne i przełożenie drogi powiatowej w Panieńszczyźnie. – Budowany jest objazd na wysokości Baraku, gdzie droga ekspresowa będzie przecinała obecną DK17. W tym miejscu powstanie wiadukt. Przełożenie ruchu planowane jest na początek października, a objazd będzie obowiązywał niemal do zakończenia prac przy tym odcinku – dodaje Krzysztof Nalewajko. Na odcinku Dąbrowica – Lubartów drogowcy czekają na zakończenie formalności. – Oczekujemy na wydanie decyzji ZRID. 23 maja złożyliśmy wniosek do Urzędu Wojewódzkiego – dodaje Nalewajko. – 12 sierpnia ogłosiliśmy wybór najkorzystniejszej oferty na realizację tego odcinka. Wygrało konsorcjum FCC Construccion i Erbud, które wyceniło prace na blisko 490,6 mln zł. Dokumentacja przetargowa trafiła do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Podobnie rzecz ma się w przypadku zadania nr 4, Lubartów – Witosa. 14 lipca złożono wniosek do Urzędu Wojewódzkiego o wydanie decyzji ZRID na odcinek 4.1, od węzła Dąbrowica do linii kolejowej z Lublina do Świdnika. Otrzymaliśmy decyzję ZRID na pozostałą część – wyjaśnia rzecznik. – Otwarto oferty zainteresowanych wykonawców i trwa ich sprawdzanie. Najbardziej zaawansowane są prace na odcinku nr 5, Witosa – Piaski. Prowadzone są tu prace ziemne związane z budową dróg dojazdowych i węzła Świdnik. Trwają prace przy obiektach inżynieryjnych. Wyłączony z ruchu jest odcinek od skrzyżowania z al. Lotników Polskich do początku obwodnicy Piask. Wyłączono z ruchu jeden pas na odcinku od skrzyżowania z Drogą Męczenników Majdanka do budowanej kładki dla pieszych w Kalinówce. – W połowie przyszłego tygodnia z ruchu wyłączona zostanie prawa jezdnia od granic Lublina prawie do rogatki świdnickiej. Tuż przed samym skrzyżowaniem z al. Lotników Polskich kierowcy jadący w kierunku Piask będą wracać na prawą jezdnię. by mogli skręcić do Świdnika.
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama