Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Wojewódzki Urząd Pracy

Kolejna kontrowersyjna umowa. Ratusz wynajął biura w budynku, który został rozebrany

Lubelski ratusz zapowiada rozwiązanie kolejnej umowy na wynajem biur od prywatnej firmy. Dotyczy ona pomieszczeń w przewidzianym do „rozbudowy i nadbudowy” gmachu przy Czechowskiej 19a. Sęk w tym, że żadnego budynku już tam nie ma, bo… został rozebrany.
Kolejna kontrowersyjna umowa. Ratusz wynajął biura w budynku, który został rozebrany
Umowa miasta z deweloperem zakładała adaptację i rozbudowę budynku oraz aranżację wnętrz. Problem w tym, że przy Czechowskiej 19a żadnego budynku nie ma (fot. Wojciech Nieśpiałowski)

Umowa ze spółką Nieruchomości Lalak Properties została zawarta przez Urząd Miasta w Lublinie w marcu i dotyczyła wynajęcia przez gminę na 10 lat budynku o powierzchni 2 tys. mkw. wraz z dwudziestoma miejscami parkingowymi. Jako termin przygotowania biur wskazano 31 grudnia 2017 r. Na pierwsze dwa lata najmu stawkę czynszu ustalono na poziomie 48 zł za mkw. budynku, później miała wzrosnąć o złotówkę. Przeliczając to na powierzchnię budynku wychodziło ok. 96 tys. czynszu miesięcznie. Dodatkowo ratusz miał płacić ryczałtową stawkę serwisową – 8 zł netto za mkw.

Ratusz tłumaczy, że do budynku przy Czechowskiej 19a chciał przenieść swój Wydział Komunikacji, który teraz działa w miejskim gmachu przy Leszczyńskiego 20. A jako powód przeprowadzki wskazuje zły stan obecnej siedziby wymagającej kosztownej modernizacji.
– Według szacunku Wydziału Inwestycji jest to kwota ok. 10 mln złotych – wyjaśnia Beata Krzyżanowska, rzecznik prezydenta miasta. – Dlatego zdecydowaliśmy się szukać powierzchni na wynajem na rynku nieruchomości.

Rzeczniczka zapewnia, że to zupełnie inny przypadek niż ten z wynajmem biur w budynku dopiero mającym powstać przy ul. Wieniawskiej. Umowa z firmą Orion została rozwiązana po tym, jak naruszenie prawa wytknął miastu kontrolujący sprawę Urząd Zamówień Publicznych, a ocenę UZP podtrzymała Krajowa Izba Odwoławcza.

Czym od umowy na nieistniejące jeszcze biura różniła się ta na wynajem Czechowskiej 19a? – Obejmowała istniejący budynek wraz z jego adaptacją oraz rozbudową i aranżacją wnętrz – tłumaczy Krzyżanowska.

Ale jeśli cokolwiek ma być wynajęte pod tym adresem, to dopiero musi tu powstać, bo przy Czechowskiej 19a nie ma czegoś takiego jak „istniejący budynek”. Jest metalowe ogrodzenie z tablicą informacyjną budowy, gdzie jako tytuł inwestycji wpisana jest „Rozbudowa i nadbudowa budynku biurowego III kondygnacyjnego”. Ale za płotem żadnego biurowca już nie ma. Był, ale go rozebrano.

Ratusz zapowiada, że zamierza rozwiązać umowę z deweloperem i że już poinformował o tym spółkę.

– Propozycja rozwiązania umowy na wynajem pomieszczeń przy ul. Czechowskiej związana jest z szerszym zakresem robót adaptacyjnych niż zakładała to umowa – stwierdza Krzyżanowska w przesłanych nam wyjaśnieniach. Chociaż kilka zdań wcześniej przyznaje. – Ze względu na stanowisko prezesa UZP, w efekcie którego doszło do rozwiązania umowy na wynajem powierzchni biurowej w budynku przy ul. Wieniawskiej, po przeprowadzeniu stosownych analiz prawnych, w dniu 30 listopada 2015 r. miasto skierowało do spółki Lalak Properties projekt rozwiązania umowy.

Wczoraj nie udało nam się uzyskać komentarza dewelopera.


Podziel się
Oceń

Komentarze

Reklama

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama
Reklama