Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

UOKiK podjął decyzję ws. sprzedaży lubelskiej sieci Stokrotka

Sieć sklepów Stokrotka najprawdopodobniej trafi w ręce Maxima Grupe, która prowadzi już sklepy Aldik i Sano. Zgodę na przeprowadzenie transakcji i przejęcie kontroli nad spółką Emperia wydał UOKiK
UOKiK podjął decyzję ws. sprzedaży lubelskiej sieci Stokrotka
Stokrotka

Żeby to zrobić urząd przeprowadził badania rynku i wysłał ankiety do ok. 50 konkurentów uczestników koncentracji. Pytania dotyczyły m.in. uzyskanych obrotów, powierzchni sprzedaży i planowanych nowych sklepów.

Na podstawie odpowiedzi uznał, że sklepy rywalizują ze sobą na lokalnych rynkach. Większe – na obszarze o promieniu do 10-15 minut jazdy samochodem, natomiast mniejsze na terenie do kilometra. Ponadto placówki powyżej 350 m2 są również konkurencją dla tradycyjnych sklepów.

- Przeprowadzone postępowanie wykazało, że na żadnym z lokalnych rynków nie dojdzie do ograniczenia konkurencji. Po przejęciu Emperii, Maxima Grupe będzie musiała w dalszym ciągu rywalizować z innymi przedsiębiorcami. Oznacza to, że konsumenci nadal będą mieli duży wybór sklepów blisko domu. Zarówno tych dużych, jak i tradycyjnych – mówi wiceprezes UOKiK, Michał Holeksa.
 
Sieć Stokrotka powstała w 1990 roku w Lublinie. - W 2017 roku należąca do nas sieć Stokrotka otworzyła rekordową liczbę sklepów, a w 2018 planowane jest otwarcie ponad 100 nowych placówek. Dzięki nowemu inwestorowi Stokrotka będzie mogła rozwijać się jeszcze szybciej nie tylko przez wzrost organiczny, ale również przez fuzje i przejęcia, a także będzie konsekwentnie realizowała strategię w oparciu o obecnie funkcjonujące formaty. Dzięki pozyskaniu nowego inwestora Stokrotka będzie mogła odgrywać również istotną rolę w konsolidacji ciągle rozdrobnionego polskiego rynku handlu detalicznego. Nowy inwestor to nie tylko kapitał, ale to także transfer doświadczenia i know-how z rynków europejskich –mówi Dariusz Kalinowski, prezes zarządu Emperia Holding S.A.

W ubiegłym roku Emperia poinformowała o planach sprzedaży jej litewskiej spółce Maxima Group.

- Maxima została wybrana jako inwestor strategiczny dla Emperii w drodze otwartego i konkurencyjnego procesu. Wierzymy, że Maxima jest idealnym partnerem wspierającym dalszyrozwój firmy - mówił Kalinowski i podkreślał, że wejście do spółki nowego inwestora umożliwi jej bardziej dynamiczny rozwój  .

Z kolei Petras Jašinskas, przewodniczący Maxima Grupe, powiedział, że Stokrotka jest "wiodącą marką supermarketów w Polsce opartą na silnych fundamentach, która, jak wierzymy, ma duży potencjał do dalszego rozwoju". - Jesteśmy podekscytowani perspektywami współpracy z Emperią i szansą na zwiększenie naszej obecności na stale rozwijającym się polskim rynku handlu detalicznego. Będziemy wspierać spółkę w realizacji strategicznych inicjatyw, w tym w uruchomieniu nowych sklepów, dalszej ekspansji w całym kraju i selektywnych przejęciach nowych placówek" - dodał. 

Teraz zgodę na przeprowadzenie transakcji i przejęcie kontroli nad spółką Emperia wydał UOKiK. Żeby to zrobić urząd przeprowadził badania rynku i wysłał ankiety do ok. 50 konkurentów uczestników koncentracji. Pytania dotyczyły m.in. uzyskanych obrotów, powierzchni sprzedaży i planowanych nowych sklepów. Na podstawie odpowiedzi uznał, że sklepy rywalizują ze sobą na lokalnych rynkach. Większe – na obszarze o promieniu do 10-15 minut jazdy samochodem, natomiast mniejsze na terenie do kilometra. Ponadto placówki powyżej 350 m2 są również konkurencją dla tradycyjnych sklepów.


Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama