Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

S17: Metalowe konstrukcje znikną pod betonem

Olbrzymie pompy tłoczą setki ton betonu na oszalowane konstrukcje estakady. Kilometrowa \"przeprawa” przez dolinę Bystrzycy to jedno z większych wyzwań stojących przez budowniczymi S17
S17: Metalowe konstrukcje znikną pod betonem
(Maciej Kaczanowski)
Estakada to właściwie dwa równoległe mosty, taka mała namiastka Sunshine Skyway Bridge na Florydzie. Podobnie jak 8-krotnie dłuższy amerykański odpowiednik, nad doliną Bystrzycy także pobiegną dwie jezdnie, każda o trzech pasach ruchu. Estakada opiera się na 23 dwukolumnowych podporach, pod które wywiercono ponad 800 pali o głębokości od 12 do 20 metrów. Stalowe elementy, które są kręgosłupem estakady, łącznie ważą 10 000 ton! Na stalowych elementach trwa teraz wiązanie zbrojenia płyt nośnych. Do tej pory przy wykonywaniu pali pod podpory estakady zużyto 14 tysięcy metrów sześciennych betonu i tysiąc ton stali. Kolejne osiem tysięcy metrów sześciennych betonu i 630 ton stali użyto do wykonania ław fundamentowych 23 podpór. Natomiast 4,8 tys. m sześciennych betonu i 625 ton stali trafiło w podpory, na których spocznie konstrukcja estakady. – Na stalowych elementach zostanie wylana płyta żelbetowa, a na niej zostaną zamontowane elementy odwodnienia, zabezpieczeń itd. W każdym kierunku będą po trzy pasy ruchu plus pas awaryjny oraz chodnik – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Na płycie żelbetowej zostanie rozłożona nawierzchnia bitumiczna. Projektanci od razu założyli po trzy pasy ruchu w każdym kierunku. W każdym kierunku estakada będzie miała 15,7 metra szerokości. W sumie, estakada na doliną Bystrzycy będzie mieć ponad 30 metrów szerokości. Uwaga, nowa organizacja ruchu Co najmniej do końca sierpnia obowiązywać będzie zmieniona organizacja ruchu w Kalinówce. Na odcinku od skrzyżowania z ul. Piasecką (przedłużenie Drogi Męczenników Majdanka) do pierwszej kładki dla pieszych nad S17 ruch w obu kierunkach będzie odbywał się jezdnią prowadzącą w stronę Piask. Wyjazd z ul. Piaseckiej będzie możliwy tylko w prawo, a jadący od strony Piask będą musieli skorzystać z objazdu przez ul. Grygowej lub od węzła Świdnik jechać serwisówką. Zmiana w organizacji ruchu spowodowana jest budową łącznicy do wiaduktu, przez który poprowadzony zostanie wjazd z S17 od strony Piask na al. Witosa oraz budową włączenia obwodnicy Lublina.
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama