Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Lublin. Miasto dostało miliony na przedłużenie ważnej drogi

65 mln zł przyznano samorządowi Lublina na budowę przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca ’80. Droga, która urywa się dzisiaj na skrzyżowaniu z ul. Cukrowniczą, ma być doprowadzona do skrzyżowania Krochmalnej z Diamentową.
Lublin. Miasto dostało miliony na przedłużenie ważnej drogi
Wnioski dotyczyły m.in. przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca ’80.

Autor: Maciej Kaczanowski

Wspomniane 65 mln zł to rządowa dotacja z Programu Inwestycji Strategicznych, którego wyniki zostały ogłoszone przed południem przez premiera. Samorządy mogły złożyć po trzy wnioski o dofinansowanie swoich inwestycji, przy czym jeden z nich mógł być prośbą o dotację nie większą niż 65 mln zł, drugi mógł opiewać na 30 mln zł, a trzeci (obowiązkowy do starania się o większe dotacje) mógł dotyczyć 5 mln zł.

Lublin skorzystał z wszystkich trzech możliwości. Starał się o pieniądze na przedłużenie ul. Lubelskiego Lipca ’80 (to wniosek o 65 mln zł), na budowę ul. Kłopotowskiego (przedłużenie ul. Węglarza do Trześniowskiej, wniosek o 30 mln zł) oraz o fundusze na przebudowę ul. Raszyńskiej (prośba o 5 mln zł).

Miastu przyznano pieniądze na tylko jeden projekt, ten najdroższy. Ratusz zapewnia, że jest przygotowany do szybkiego rozpoczęcia budowy. – Mamy decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej – mówi Mirosław Łuciuk, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Mostów. – Jesteśmy gotowi do tego, żeby przetarg uruchomić w czerwcu tego roku.

>>Polski Ład - lista inwestycji w województwie lubelskim <<

Nowy odcinek ul. Lubelskiego Lipca ’80 ma być przedłużeniem dwupasmówki urywającej się dziś na skrzyżowaniu z ul. Cukrowniczą. Droga ma być dociągnięta do skrzyżowania ul. Diamentowej z Krochmalną znajdującego się pod estakadą. Budowa nowej ulicy będzie się wiązała z wyburzeniem niemal 150 budynków, w tym kilkudziesięciu domów mieszkalnych.

- Ulicę przewidziano na całej długości jako dwujezdniową, trzypasową, z buspasami na skrajnych pasach. Zakres inwestycji obejmuje: budowę chodników, ścieżek rowerowych, zatok autobusowych, budowę dwóch sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach z ul. Włościańską i ul. Cukrowniczą. Przebudowane również zostaną odcinki ulic bocznych m.in. Ciepłej, Włościańskiej, Przeskok i Dzierżawnej - wylicza Katarzyna Duma, rzeczniczka prezydenta Lublina. - Termin zakończenia inwestycji wraz z jej rozliczeniem finansowym zaplanowano na koniec czerwca 2025 r.

Całkowity koszt budowy podany we wniosku miasta to 68,5 mln zł. Władze Lublina wprost mówią, że przy galopujących cenach materiałów i usług nie uda się zbudować drogi za taką kwotę.

– Oczywiście, że będzie droższa – przyznaje Mariusz Banach, zastępca prezydenta Lublina i zapewnia, że miasto wyda więcej pieniędzy na budowę. – My dodatkowe środki znajdziemy – deklaruje Banach i dodaje, że będą to pieniądze z kredytu, Dodaje, że warto go wziąć, skoro miasto dostaje 65 mln zł, a droga jest jego zdaniem ważna dla obsługi dworca metropolitalnego.


Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama

WIDEO

Reklama