Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Tę inwestycję obiecywał asystent Kaczyńskiego. Wiadomo, ile miejsc pracy powstanie

Pięć firm chce zaprojektować rozbudowę bocznicy kolejowej przy dworcu Lublin Główny. Cztery oferty mieszczą się w kwocie, jaką na ten cel zamierza wydać spółka PKP Intercity. Inwestycja ma dać 150 nowych miejsc pracy.
Tę inwestycję obiecywał asystent Kaczyńskiego. Wiadomo, ile miejsc pracy powstanie
Dwie hale do obsługi pociągów mają powstać w rejonie ul. Krochmalnej, w pobliżu dworca Lublin Główny

Autor: Katarzyna Nastaj

Temat budowy dwóch hal do obsługi pociągów pojawił się w niedawnej kampanii wyborczej. Na początku października, tuż przed wyborami parlamentarnymi, pochodzący z Lublina wiceprezes PKP Intercity Tomasz Gontarz mówił wówczas o poprawie warunków pracy przy przygotowywaniu pociągów do drogi i dokonywaniu bieżących napraw, które obecnie odbywa się na świeżym powietrzu.

Podczas konferencji prasowej towarzyszył mu ówczesny szef gabinetu wicepremiera Jarosława Kaczyńskiego Michał Moskal (PiS), który z powodzeniem kandydował do Sejmu. Wspominał o „gigantycznej szansie dla regionu”, związanej z planami zatrudnienia dodatkowych 150 osób. Inwestycja pozwoliłaby bowiem na przeniesienie do Lublina części prac przy obsłudze wagonów z bazy na warszawskim Grochowie.

  • Za ile to wszystko?

Zaledwie kilka dni wcześniej PKP Intercity ogłosiły przetarg na zaprojektowanie przebudowy lubelskiej bocznicy. Dziś już wiemy, że spółka zamierza przeznaczyć na ten cel niespełna 6 mln 648 tys. zł. W tej kwocie zmieściły się cztery z pięciu nadesłanych ofert.

Najniższą cenę – 2 mln 274 tys. zł – zaproponowało konsorcjum firm Infares z Warszawy i BDK z Lublina. Kryterium cenowe spełniają także propozycje złożone przez: Infra – Centrum Doradztwa z Leszna (3 mln 62 tys. zł), Sweco Polska z Poznania oraz Biuro Projektów Kolejowych i Usług Inwestycyjnych z Łodzi (4 mln 279 tys. zł) oraz Elkol z Bytomia (6 mln 76 tys. zł). Znacznie powyżej założonej kwoty swoją pracę wyceniła za to poznańska spółka BBF, która za zlecenie oczekuje zapłaty w wysokości 11 mln 438 tys. zł.

- Teraz oferty będą polegały dokładnej analizie – informuje Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity. I podtrzymuje zapowiedzi złożone podczas wspomnianej konferencji. - W ramach realizacji inwestycji powstanie m.in. hala utrzymania wraz z zapleczem administracyjno-warsztatowym, posterunek rewidencki, drogi technologiczne czy sieć trakcyjna. Zrealizowanych zostanie także szereg prac modernizacyjnych, związanych z oświetleniem, punktami grzania 3kV czy instalacją wodną. Inwestycja pozytywnie wpłynie również na warunki pracy w bocznicy.

Modernizacji ulegną bowiem zaplecza techniczno-magazynowe, jak również socjalne. Dzięki rozbudowie stacji postojowej znacznie poprawi się jakość oraz tempo wykonywania prac przeglądowo-naprawczych w PKP Intercity.  W efekcie inwestycji zatrudnienie wzrośnie z 250 osób do 400 – dodaje Nowak.

O ile uda się bez przeszkód wyłonić wykonawcę dokumentacji projektowej, na jej przygotowanie będzie on miał rok od momentu podpisania umowy.


Podziel się
Oceń

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama