Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Budżet obywatelski po raz jedenasty. Miesiąc na zgłaszanie pomysłów

Do 14 marca można zgłaszać projekty do budżetu obywatelskiego na 2025 rok. Właśnie wystartowała jedenasta edycja przedsięwzięcia, w którym to mieszkańcy decydują o tym, na co zostaną wydane miejskie pieniądze. W puli jest prawie 15 mln zł.
Budżet obywatelski po raz jedenasty. Miesiąc na zgłaszanie pomysłów
Panorama Lublina

Autor: Archiwum

Budżet Obywatelski to ważne narzędzie partycypacji, które zajmuje szczególne miejsce w życiu naszego miasta. Przez ostatnie lata wspólnie zrealizowaliśmy wiele inwestycji i przeprowadziliśmy liczne akcje społeczne służące poprawie jakości życia. Dziękuję mieszkankom i mieszkańcom za zgłaszanie swoich pomysłów, udział w głosowaniu i wybieranie do realizacji projektów najważniejszych z ich punktu widzenia – mówi prezydent Lublina Krzysztof Żuk.

W ramach dotychczasowych dziesięciu edycji zrealizowano ponad 260 pomysłów. Ich łączna wartość wyniosła blisko 10 mln zł, a w głosowaniach wzięło udział ponad 357 tys. osób.

– Teraz czekamy na nowe inicjatywy. Ten rok jest dla Lublina wyjątkowy, bo znaleźliśmy się w ścisłym finale konkursu Europejskiej Stolicy Kultury 2029. To doskonała okazja do zgłaszania tzw. „miękkich” projektów, które wpiszą się w starania miasta o ten tytuł – dodaje prezydent.

Projekty „miękkie”, czyli inaczej mówiąc nieinwestycyjne, zostały wyodrębnione w grupie projektów ogólnomiejskich. Ich wartość nie może przekroczyć 200 tys. zł. Z założenia mają to być propozycje dotyczące np. organizacji wydarzeń kulturalnych, sportowych czy animacji społecznej.

Projekty inwestycyjne, czyli tzw. „twarde” to z kolei takie przedsięwzięcia, które swoim zasięgiem działania wykraczają poza obszar jednej dzielnicy. Maksymalny koszt wynosi w tym przypadku 1 mln zł.

– Może obejmować maksymalnie dwa zadania inwestycyjne, przez co rozumie się przedsięwzięcie o spójnym zakresie rzeczowym zarówno pod względem lokalizacji, jak i przeznaczenia, mające za zadanie osiągnięcie wspólnego celu. Na przykład remont dwóch sąsiadujących ulic będzie jednym zadaniem inwestycyjnym, ale remont dwóch ulic w różnych lokalizacjach, to już dwa odrębne zadania. Zgłoszony pomysł nie może zakładać stworzenia wyłącznie dokumentacji – wyjaśnia Justyna Góźdź z biura prasowego Urzędu Miasta.

Podobnie jak w latach ubiegłych, głosować będzie można także na projekty dzielnicowe, które w szczególny sposób mają służyć mieszkańcom danej dzielnicy. Mogą one mieć jedynie charakter infrastrukturalny, a więc dotyczyć budowy, przebudowy lub remontu. Górna granica wynosi 400 tys. zł.

Pomysły można zgłaszać do 14 marca poprzez formularz dostępny ma stronie decyduje.lublin.eu (za pośrednictwem platformy ePUAP) lub w formie tradycyjnej, w Biurach Obsługi Mieszkańców. Do zgłoszenia należy dołączyć listę co najmniej dwóch osób popierających dany projekt, przy czym jedną z nich może być sam autor.

Na stronie lublin.eu/budzetobywatelski można znaleźć aktualny regulamin oraz cennik zawierający orientacyjne koszty rzeczy i prac wykonanych przy realizacji podobnych zadań w minionym roku. Może on być pomocny przy tworzeniu wniosków. Pomoc można uzyskać także: osobiście w Biurze Partycypacji Społecznej przy ul. Gilasa 3 (I piętro pok 107), dzwoniąc na numer tel. 81 466 19 00 w dni powszednie w godzinach 8.00-15.00 lub pisząc na adres mail: [email protected].

Ponadto w planach jest pięć otwartych spotkań informacyjnych. Odbędą się one w terminach: 21 lutego, godz. 17.00 Kosmos: Przestrzeń Młodych, Al. Racławickie 33 * 22 lutego, godz. 16.00, Przestrzeń młodych Hej!, ul. Peowiaków 11 * 23 lutego, godz. 17.00, Po prostu Fajne Miejsce!: Przestrzeń Młodych, ul. Jana Sawy 5 * 26 lutego, godz. 17.00, Baobab, ul. Krakowskie Przedmieście 39 * 28 lutego, godz. 17.00, Piwnica Labiryntu: Przestrzeń Młodych, ul. Popiełuszki 5 * 13 marca, godz. 17.00, Przestrzeń Młodych: Prusa 2, ul. Prusa 2.


Podziel się
Oceń

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama