Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Marszałek dołoży prezydentowi. Chodzi o Dworzec Lublin

Chociaż Dworzec Lublin działa już od kilku tygodni, to największa inwestycja realizowana w ostatnich latach w naszym regionie nie została jeszcze finansowo rozliczona. I dobrze, bo opiewający na kwotę blisko 340 mln zł projekt, realizowany przez Gminę Lublin będzie kosztował ją o blisko 1,5 miliona złotych mniej. Wszystko dzięki kolejnym, unijnym środkom na inwestycję.
Marszałek dołoży prezydentowi. Chodzi o Dworzec Lublin

Autor: KN

Dzisiaj w południe podpisany zostanie już 12 (!) aneks do umowy na budowę Dworca Lublin, a ósmy w którym zwiększona zostanie kwota unijnego dofinansowania tej inwestycji. Tym razem o dodatkowe 1,46 mln zł. W sumie dofinansowanie projektu z Funduszy Europejskich wyniesie już prawie 197 mln zł, z 83 proc. wzrośnie tym samym do 85 proc., czyli maksymalnego poziomu. Podopisy pod umową z jednej strony złożą marszałek województwa Jarosław Stawiarski i wicemarszałek Zbigniew Wojciechowski, a z drugiej Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.

Przypomnijmy! Uroczyste otwarcie obiektu Dworca Lublin miało miejsce 12 stycznia i było historycznym momentem, na który wszyscy mieszkańcy regionu z niecierpliwością czekali od dawna.

Tak pisaliśmy o otwarciu Dworca Lublin
>>>>>Dworzec Lublin już działa. Kiedy przeniosą się tu wszyscy przewoźnicy z al. Tysiąclecia?

Kwota dofinansowania Dworca Lublin zmienia się już po raz ósmy, tym razem o dodatkowe 1,46 mln zł z Funduszy Europejskich. Łączne na inwestycje lubelski ratusz dostanie aż 23,18 mln zł więcej niż wskazano w umowie zawartej 24 września 2020 r.

Nowoczesna inwestycja

Dworzec Lublin stanowi w pełni funkcjonalny węzeł, integrujący transport wewnętrzny miasta z transportem regionalnym i dalekobieżnym. Sercem całej inwestycji jest budynek dworca, który obsługuje autobusy komunikacji miejskiej, pozamiejskiej i dalekobieżnej.

Zrealizowany projekt obejmował:

  • budowę inteligentnego, proekologicznego budynku Dworca Metropolitalnego, posiadającego m.in. hole, poczekalnie, pomieszczenia administracyjne, kasy, małą gastronomię, punkty informacyjne, wraz z podziemnym parkingiem;
  • budowę peronów odjazdowych komunikacji autobusowo-busowej i komunikacji miejskiej, jak również budowa wewnętrznych dróg dojazdowych oraz zagospodarowanie zieleni;
  • wdrożenie inteligentnych systemów transportowych, związanych z kompleksową obsługą pasażerów.

Na obszarze objętym inwestycją (blisko 28,9 tys. m²) powstało łącznie m.in:

  • 13 stanowisk dla komunikacji miejskiej,
  • 53 stanowiska dla autobusów komunikacji dalekobieżnej i regionalnej,
  • 4 stanowiska ładowania autobusów elektrycznych,
  • 122 miejsca postojowe dla autobusów i busów,
  • 166 miejsc postojowych w obiektach „Park&Ride",
  • 67 stanowisk postojowych w obiektach „Bike&Ride”,
  • 11 stanowisk postojowych w obiektach „Kiss&Ride”,
  • 4,19 km wybudowanych/przebudowanych linii trolejbusowych,
  • 1,85 km wybudowanych/przebudowanych linii autobusowych,
  • 1,3 km wybudowanej infrastruktury rowerowej.

Szacuje się, dzięki tej inwestycji że liczba przewozów komunikacją miejską na przebudowanych i nowych liniach komunikacji miejskiej wyniesie rocznie blisko 4 miliony pasażerów, liczba pojazdów korzystających z miejsc postojowych w wybudowanych obiektach „parkuj i jedź” rocznie wzrośnie do 32 tysięcy, natomiast liczba rowerzystów korzystających z miejsc postojowych w wybudowanych obiektach "Bike&Ride" sięgnie ponad 6 tysięcy.

Powiązane galerie zdjęć:


Podziel się
Oceń

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama